"Twingly statistik"

söndag 1 februari 2015

En regnig TV-helg......



Det här har varit en regnig helg…Trist verkligen…….Igår regnade det hela dagen och idag var det snöblandat regn…….riktigt blött alltså både uppifrån och på marken, inte mitt favoritväder……..Matte fick nästan tjata på mig när det var dags för en promenad.....











Inte såg vi till så många andra heller utan vi har varit i stort sett ensamma ute på promenaderna…..men när matte och jag var ute på förmiddagspromenaden så fick vi sällskap av ett gäng änder……



Det här paret gick framför oss på vägen....


Undrar om det är Andy och Kajsa som brukar "bo" vid vårt hus.....De gick dit i alla fall...





Det fanns ett gäng änder vid småbåtshamnen också....


...och några borta på gräsmattan













Matte har mest kollat på TV när vi inte har varit ute under den här helgen. Det har ju varit både ishockey, skidor och konståkning……..och det har jag inte haft något emot......Det är skönt att slappa i soffan......


Har precis kommit in från en påtvingad promenad i ruskvädret.......







Iris dagliga tvätt av Leo.....



Leo är inte alltid så tacksam.....En stund senare flyger han på Iris och börjar slåss med henne men då sa jag till så han slutade tvärt.........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar