"Twingly statistik"

torsdag 5 februari 2015

Inköpsrunda.....








När vi gick morgonrundan och nästan var hemma igen fick jag syn på Carina som kom från parkeringen. Jag blev jätteglad för jag har inte sett henne på flera dagar….Nu hade hon väntetid mellan körningarna igen……

När matte och Carina hade käkat frukost kom Robban. Han hade varit hos sin läkare. Tyvärr hade akutläkaren som han träffade i fredags glömt bort att skicka iväg remissen till magnetröntgen så nu blir det ny väntan. 




På måndag ska han i alla fall göra ett lyfttest för att se om han kan jobba. Varken läkaren, arbetsgivaren eller han själv tror att han kommer kunna jobba den närmsta tiden. Läkaren sa att han måste byta jobb. Det sa han redan för ett år sedan.








Hur som helst så kom Robban och hämtade matte. De skulle på en inköpsrunda i Haninge. Första stoppet var hos mattes frissa. 


Matte har längtat länge efter att få klippa av sig hårtestarna. Robban fick gå och fika under tiden.

Därefter blev det en runda i butikerna.....















Och på hemvägen stannade de till vid ICA Kvantum för att storhandla åt den sjuka grannen och hennes katt.













Jag hade tur som slapp vara ensam hela tiden för Carina var här i ett par timmar. Hon gav mig godis när hon gick för att jobba. Carina är jättesnäll tycker jag……










Jag har precis ätit min goda kvällsmat med rostbiff i. Matte bjöd Robban på pyttipanna. Han tycker att det är orättvist att jag får finare mat……Det tycker inte jag.....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar