"Twingly statistik"

torsdag 19 februari 2015

Vitkål....nymåne....



Idag har det varit riktigt varmt ute, +6 grader. Nästan all snö är borta och det är jätteskönt säger matte.


Kan vi inte gå nu? Vi har stannat för att den ilskna och rädda  schäferblandisen ska kunna passera. Det är hundar överallt så hennes matte vet inte vart hon ska ta vägen? Då gick vi undan så att de kunde gå åt vårt håll......Herregud så hon låter den tiken. Det hörs över hela området.....Rädsla och ilska är ingen bra kombination och inte blir det bättre när  matte gapar på henne. Vi tycker synd om den tiken.....











Matte var borta i nästan tre timmar så jag fick vara ensam hemma med katterna.. 

Robban skjutsade henne för att hon skulle storhandla både till sig och till den sjuka grannen och hennes katt. Hela bilen var full med varor när de kom hem. Och Robban som bara kan använda ena armen fick gå flera gånger för att få upp all mat…Matte kan ju inte bära tunga kassar och kattsand…….

Först åkte de till Coop Extra som stänger sin stora butik här i stan i morgon på grund av för dåligt kundunderlag. Idag var butiken proppfull med folk eftersom de kunde handla till stor rabatt. De åkte därefter  till ICA Kvantum där de handlade det mesta och sedan  fortsatte de till veterinärkliniken där matte köpte kattmat till Iris.





Matte brukade tidigare beställa den på Animail men det tar så lång tid numera innan man får varorna så matte har inte anlitat dem på länge.











Jag har precis ätit kvällsmat fast matte blev väl inte så glad när hon upptäckte att jag hade sorterat bort all vitkål ur maten.  Hon fattar inte heller hur jag hade lyckats med det eftersom de små vitkålsbitarna var blandade med korngryn, nötfärs, köttbitar, morötter och broccoli? Matte får tycka att vitkål är nyttigt och att hennes tidigare hundar har ätit det som godis men jag gillar det inte, punkt slut! Vitkålen får hon ha för sig själv……











Grattis Stina Nilsson som tog silver idag!


Efter skidtävlingarna tog Robban en längre promenad med mig innan jag fick min kvällsmat. Nu börjar snart hockeymatchen Djurgården – Växjö och då passar jag på att ta en tupplur…….













Det är nymåne. Strul med tekniska prylar är vanligt men också en bra tid att starta nya projekt eller ändra livsföring.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar