"Twingly statistik"

söndag 14 maj 2017

Åpromenad.....brygga....balansträning




Gräset växer så det knakar och är så himla gott











Robban hämtade matte för att de skulle fika hos Lena. Först tog Robban en kort rastrunda med oss








När de hade fikat klart efter någon timme så tog vi en promenad längs ån




Det är kul att gå på nya ställen tycker både Albin och jag




Albin håller koll på precis allting



Vad ska dom göra där ute? Det ser ut som om Albin vill hoppa ner i vattnet




Bra balansträning för det gungar bra



Sedan fick Robban för sig att jag skulle gå dit ut men jag tyckte att det var jätteläskigt




Jag fick jättemycket beröm för att jag vågade mig ut. Albin är mycket modigare än mig när det gäller att prova nya saker och gå på annorlunda underlag..



Två änder kom simmandes i full fart




Skönt att ha fast land under tassarna igen. Det finns en hel del båtar i småbåtshamnen










Meningen var att Albin skulle följa med Robban efter promenaden men han ville tydligen inte det. Mycket märkligt!



Robban står med Albins sele och koppel och ropar på honom men han ligger kvar i soffan och gör inte en ansats till att vilja resa på sig.



I stället kom vi två ut i hallen men vi fick stanna hemma vi också. Lika bra det för Robban skulle tydligen klippa gräsmattan. Dessutom vill jag inte gärna gå hemifrån utan att matte är med.....




.....men efter promenaden längs ån har matte haft ideliga nysattacker och fått huvudvärk. Alltså det måste vara mycket pollen just nu. Vi passerade förbi många björkar förstås....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar