"Twingly statistik"

måndag 1 maj 2017

Slowmotion....pollen...blommor....




Det har inte blivit några långa promenader idag men vi har varit ute länge ändå eftersom allt har gått i slowmotion. Jag trodde aldrig att vi skulle få någon frukost eftersom det tog evigheter innan matte kom hem med Albin efter hans morgonrunda som startade klockan halvnio. Lite tidigt för honom men matte ville gå med honom direkt när vi kom hem efter min runda medan hon var i farten. Hade hon satt sig ner vet vi inte hur länge han hade fått vänta?




Albin lyssnar på vad matte har att säga till honom. Han har fått jättemycket beröm idag har jag förstått...Ja, det har jag också fått. Matte tycker att vi är så duktiga och anpassningsbara....




Albins favoritsträcka är förbi skolbygget. Han tyckte nog att det var ovanligt tyst där idag...



Hundar som han har mött eller sett har han bara lugnt tittat på






...och säger matte "stanna", tvärstannar han och står alldeles stilla tills matte säger något annat. Ja, det gör ju jag också men det har tagit längre tid för Albin att lära in det















Matte slängde ut ett par godisbitar som jag fick leta upp




Nu är det en jobbig tid för matte och då tänker jag inte på hennes onda ben utan på allt pollen. Värst är när björk och gräs slår ut, säger matte. Snacka om att hon har haft nysattacker och även då de senaste nätterna. Kanske inte det bästa att jag stannade vid några björkar. Jag kände några spännande dofter som jag inte kunde motstå.....Trots hennes pollenallergi gillar hon våren bäst av årstiderna....














Albin verkar gilla blommor för det spelar ingen roll om det är ute eller inne så måste han fram och lukta på dem..Matte trodde att hon skulle ha fixat i ordning balkongen den här helgen men det blev inte så men penséerna kom i jord i alla fall 












Nu sitter Robban och Lena på båten tillbaka till fastlandet efter en underbart skön och trevlig helg på Nåttarö. Det är bestämt att vi ska få följa med ut till ön under en helg i sommar. Det ska bli jättekul....




Stugorna som finns att hyra är väldigt fina. Robban och Lena hade den här stugan



Fin natur...




Utsikt från restaurangen....












Robban räknar med att komma hit och följa med ut på kvällsrundan. Han åker dock inte direkt från Nynäs och hit utan tar en omväg in till Skogskyrkogården för han vill sätta en blomma på mattes föräldrars och hans morföräldrars grav.  Matte brukar göra det på valborgsmässoafton men det blev ju inte så i år. Snällt av Robban att göra sig det besväret....Han har för övrigt aldrig träffat sin morfar som tyvärr dog flera år innan Robban föddes....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar