"Twingly statistik"

torsdag 11 maj 2017

Promenad.....kaxiga småhundar...mat...




Jag stannar alltid till här på morgonrundan för att äta lite gott gräs så det gjorde jag förstås i morse också...









Innan Robban skulle iväg och jobba så tog vi den vanliga promenaden



Albin och Robban går oftast långt före oss




...medan jag kollar in när skolbarnen spelar fotboll




...och där kommer en hel skolklass springande och tjoande. Vilket himla liv!




Vi kom ikapp Albin för det kliade tydligen på honom...Jag hörde nog att matte frågade Robban om han kan bada oss hundar snart? Usch, hoppas att det dröjer för jag gillar inte att bada....




Det blev en kort tur i bilen också. Robban skulle köpa en present till Lenas yngsta dotter som fyller 19 år på lördag.











När vi klev ur bilen och skulle gå hem så blev vi ordentligt utskällda av två småhundar som kom på andra sidan vägen.....



Vi stannade till för att låta de ilsket skällande hundarna passera förbi. 


Albin kollade bara på dem..Han tänkte nog att det finns gott om ettriga och kaxiga småhundar i den här stan för det tycker jag att det gör



Vi fick beröm för att vi stod helt stilla och tysta hela tiden, ja, Albin tröttnade och satte sig ner men det fick han ju göra...Tror ni inte att hundarna fortsatte att gapa långt efter de hade passerat oss....












...men värre var att när vi kom in glömde matte bort att ge oss lunch. I stället lagade hon mat till sig själv och Robban för att han skulle få i sig något innan han var tvungen att åka till jobbet.





Matte bjöd Robban på köttfärssås och pasta. Själv käkar hon vitkål till såsen eftersom hon inte längre äter pasta. 

Det blir tydligen en lång natt för Robban för det har strulat hela dagen på silon i Vingåker där han lossar kalken och problemen tycks fortsätta.








Matte blev sugen på något sött så hon gjorde en glutenfri hallonpaj av hallonen hon hade i frysen.















Nu har vi i alla fall fått kvällsmat. Matte bad om ursäkt för den glömda lunchen men sa samtidigt att det inte gick någon nöd på mig eftersom jag är lite överviktig. Så fräckt!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar