"Twingly statistik"

söndag 28 maj 2017

Fylla.....hetta....beröm....kattmat



Herregud, karln är ju aspackad. Tycker synd om hans två små hundar som hänger med i sina koppel fast de stretar åt olika håll. Ägaren kan inte ta ett enda rakt steg utan vinglar fram och tillbaka över gångvägen...Matte och jag gick sakta efter för att se vart de skulle ta vägen och om något skulle hända. Han kunde ju också tappa hundarna för det hela såg minst sagt riskabelt och ostadigt ut..Efter många om och men kom de tydligen fram till huset de bodde i för de försvann in i en port där...Detta hände igår......











Robban kom och körde matte till sopstationen för hon behövde slänga en massa förpackningar...

...och så skulle hon köpa fler blommor till balkongen




De tog också en snabbfika hos Lena på caféet men det var så hett ute så både matte och vi hundar mådde dåligt






Äntligen hemma igen....




Robban följde med in en kort stund men när han skulle åka igen så ville inte Albin följa med och det troligen på grund av värmen.











Senare på eftermiddagen dök plötsligt Robban och Lena upp för att fira mors dag en dag för tidigt...Matte var helt oförberedd och blev minst sagt överraskad.....





Matte fick den här fina blomsteruppsättningen samt en massa goda delikatesser och en jättefin duk. Tusen tack, säger matte










Efter kvällsrundan följde Albin med Robban och Lena hem till dem
















Idag har det fläktat en hel del så det kändes inte lika varmt som igår även om det var 28 grader på dagen...Vi har i alla fall tagit det lugnt och slappat en del emellan promenaderna



Här står jag och tuggar i mig gott gräs





Matte såg aldrig att det kom en främmande hund bakom henne för hon höll på att plocka upp efter mig en bit upp på gräsmattan. Jag fick beröm av både henne och av hundägaren eftersom jag stod helt stilla och inte brydde mig ett dugg om den andra hunden trots att de passerade tätt intill mig.




Och där kommer en annan hund som jag inte känner igen





Matte ropade "stanna" och då stannade jag genast. Hon tycker att jag är jätteduktig...










Iris har inte gjort många knop den här helgen






...förutom pinkat förstås. Här hänger en del av hennes nytvättade handdukar på tork, resten hänger i duschrummet





Leo ligger gärna under soffan på balkongen





Han är mycket piggare och äter av den nya maten och det var ju en himla tur. Iris har det dock svårare med de nya rutinerna eftersom hon är van att småäta lite då och då....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar