"Twingly statistik"

onsdag 17 maj 2017

Morgonrutin...godis.....vaktar






Jag börjar vänja mig vid att bli utskälld varenda morgon av de två små kaxiga hundarna som bor i huset intill oss..Det har blivit en morgonrutin helt enkelt...

Det regnade i morse så det var inte direkt skönt att vara ute heller...










Vi tog den vanliga promenaden tillsammans med Albin och Robban innan han skulle iväg till jobbet....



Det hade slutat regna men snacka om vattenpölar överallt. De undviker jag helst....



Undrar vad Albin har hittat för spännande?




Längs den här gångvägen tar det tid att gå för det finns alltid  mycket intressant som måste undersökas




Det tycker Albin också



Vad är det för hund som skäller? Pyrenéerhunden säkert






Och där kommer den gråa storpudeln som alltid får godis när han passerar förbi....Det får aldrig jag..Så orättvist kan man tycka men min matte har aldrig något godis med sig, åtminstone mycket mycket sällan...



Självklart skulle Albin fram och trängas....




Här går vi förbi fritidsgården....





Vi stannade till vid Ica för matte skulle handla något. Albin ser faktiskt riktigt trött ut....







Dags för vila efter kvällsmaten. Vi väntar också på att Lena ska komma och följa med på kvällsrundan. Igår var det ju hennes äldsta dotter som gjorde det. Snacka om att hon blev ordentligt utskälld när hon kom. Matte hade sagt att hon bara skulle kliva in och inte ringa på dörrklockan. Nu kom hon lite tidigare än beräknat så matte var inte beredd men jag är däremot alltid beredd på att vakta huset så ni anar inte hur arg jag först blev men efter en stund såg jag ju vem det var och då blev jag glad i stället.....


Albin gillar den här bädden även om den är i minsta laget för honom. Han gillar att kura ihop sig




Härmapan Iris ska förstås ligga intill mig...




Matglada Leo har inte ätit någon kvällsmat ännu konstigt nog. Han spydde för några timmar sedan så han mår kanske inte så bra just nu

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar