"Twingly statistik"

söndag 7 maj 2017

Utflykter.... ambulans, kossor, bilar





Både igår och idag har vi gjort bilutflykter...Ja, det var ju inte kul att åka bil men väl framme så var det intressant och spännande med att se så mycket folk, liv och rörelse.....












Igår, på lördagen åkte vi till den nya ambulansstationen i Köping. De hade öppet hus och Robban var intresserad av att se de nya superfräscha lokalerna och deras fordon eftersom han har jobbat inom ambulanssjukvården i så många år.







Uppvisning i hur de jobbar med person som har fått hjärtstopp från början till slut, alltså att ambulansen kör iväg med blåljus med patienten. 



Vi fick förstås inte följa med in i lokalerna men det var jätteintressant att kolla på allt som hände utanför ändå. Där  var hur mycket folk som helst....




Det tyckte Albin också....








Idag åkte vi till Julita gård för att kolla på kosläpp. Tänk att kossor kan dra så mycket folk! Matte tror att det minst var tiotusen personer där så hon fick tränga sig fram för att se något. Matte gillar kor. Kossorna blev verkligen jätteglada när de fick komma ut. De hoppade och studsade runt. Man såg tydligt hur glada de blev....men jag måste säga att Albin tyckte nog att det var roligare än vad jag gjorde. Jag höll mig gärna på avstånd









Robban stod en bit ifrån med oss





När de flesta hade gått därifrån tog han Albin med sig för att kolla på korna på närmare håll





Albin bekantar sig med kossan 




...men han tyckte nog att den var lite väl stor





Jag höll mig på avstånd men undrade vart Albin tog vägen?





Jag såg hur många hundar som helst




Där kommer de ju....





Det delades ut gratis mjölk och kanelbullar. Köerna var långa men matte gick och hämtade till Robban. Inte helt lätt med  kryckor men hon fixade det....

Allt var så välordnat och fungerade så bra trots att det var så mycket folk.....





Ser det ut som om vi tigger? Självklart fick vi smaka. Matte var smart och tog till både sig själv och Robban även om hon varken dricker mjölk eller äter bullar själv....




Matte är iväg och slänger skräp





Innan vi gick därifrån så tog Robban med sig mig och Albin fram till kvigorna som var i en inhägnad. Usch, jag tyckte att de var lite väl stora och läskiga. Kvigorna verkade vara avundsjuka på alla kossor som fick springa ut i hagarna. De fick inte göra det för att de skulle betäckas.












Vi stannade till vid Lenas café på hemvägen.....






MG-klubben var där för att besöka och se på miniatyrtågbygget som finns i anslutning till caféet....Så många fina bilar!











Nu är jag dötrött och matte kan inte röra sig efter dessa strapatser.. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar