"Twingly statistik"

måndag 22 maj 2017

Hundträff mer än träning....värme...



Igår var jag så trött så jag orkade inte blogga. Det blev en lång varm dag men kul var det förutom bilresan då förstås. Matte hade en hundträff med träning på Rudan i Haninge.

Vi kom till Haninge i god tid så vi stannade först till vid OK där matte köpte ett par mackor för Robban hade inte ätit någon frukost. Han hade dessutom fruktansvärt ont i sin nacke så att köra bil i två timmar blev ju jättejobbigt för honom.




Det ser ut som om jag ligger i en askkopp. Snacka om fimpar





Det var riktigt varmt och kvavt



Jag fick faktiskt smaka en bit. Albin ville inte ha...











Det blev mer en hundträff än träning för det var alldeles för varmt för hundarna. Vi tog alltså många pauser och Albin deltog inte alls. Han låg under ett bord mest hela tiden för att få lite skugga och Robban hade alldeles för ont för att överhuvudtaget röra på sig.

Lägger in några bilder från träningen på Molle, Rover och mig när vi tränar. Det är Rovers husse som går med mig och jag skötte mig riktigt bra tycker jag....











Molle går fint i kopplet och är väldigt följsam




...för att inte tala om Rover som är jätteduktig även när han är lös






Tränar ligg



Molle är inte så förtjust i att lägga sig på marken utomhus. 




Jag har inga problem med att ligga kvar



Det här är nog mitt svåraste moment, alltså att inte sno korven i skålen




Ska jag försöka sno en korvbit eller inte?



Jag fick beröm för att jag kunde gå förbi korvskålen flera gånger utan att försöka ta något...



Molle har jättefin kontakt med sin matte



Han brydde sig inte ett dugg om korven även fast jag vet att han gillar det



Vi körde inkallning också....Inget problem för varken Rover eller mig...



Molle är förstås också duktig på inkallning. Det var jobbigt för honom också i värmen




Hundägarna har gömt leksaker i skogen. Vi fick sitta och vänta jättelänge medan de fikade innan vi fick leta upp våra kära leksaker men då var vi verkligen på hugget. Det var skönt att sitta i skuggan i alla fall




Hälsaträning -  hundarna får inte hälsa på varandra under tiden som deras mattar pratar med varandra




En av våra raster...Det är oerhört varmt




Matte fick fin choklad och Albin och jag fick en påse gott hundgodis av Sara och Molle. Tack!






Vi stannade till vid Arken Zoo för matte var tvungen att köpa kattmat och kattsand innan vi åkte den långa vägen hem....Vi var helt utslagna resten av dagen....












Matte var hos sjukgymnasten idag och det var välbehövligt efter gårdagen. Han masserade och stretchade hennes onda ben och det kändes men är ett nödvändigt ont.

Däremot är matte mer orolig för Robban och hans nacke. Han tänkte åka till akuten på Västerås sjukhus idag men dit får man inte åka utan att först ha ringt 1177. Robban ringde dit men de sa att han i stället skulle kontakta neurokirurgen på Karolinska där han opererades för ett år sedan så han ska ringa dit i morgon bitti. Hur som helst kan han inte jobba på grund av smärtan och eftersom han överhuvudtaget inte kan röra nacken i nuläget.






På hemvägen från sjukgymnastiken stannade vi till på OK för Robban var tvungen att köpa en lampa till bilen. Det var skönt att komma ut en stund i friska luften....







Kommer aldrig Robban?




Äntligen hemma igen...























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar