"Twingly statistik"

lördag 20 juni 2015

Blöt midsommarafton...roligare midsommardag...




Det blev en blöt och trist midsommarafton och då menar jag att det var dagsregn här och jag HATAR regn.


Blöta morgonrundor.....



....fast Albin bryr sig inte ett dugg om regnet










För övrigt var det en mycket lugn dag. Hela förmiddagen tillbringade jag och Albin i bilen. 

Matte och Robban var på inköpsrunda, ICA Maxi, Lidl och DollarStore. Mycket folk överallt och därmed långa köer. Matte vill passa på att handla när Robban kan skjutsa henne.



Står på parkeringen och väntar på Becka och Robban



...och där kom de.....

Albin stretchar gärna och ofta....



Han trivs i bilen....


På Ica Maxi scannar ju matte varorna och då går det ju snabbt i kassan men just igår hade de stickprovskontroll och det drabbade förstås matte. Nu fick hon plocka upp alla varorna i de fyra kassarna för att killen i kassan skulle kolla att allt var scannat ordentligt och det var det ju. Matte hade i alla fall tur för sparrisen hade blivit dubbelregistrerad så hon tjänade på att det upptäcktes vid kontrollen.









Som sagt, Regnet vräkte ner mest hela dagen. På eftermiddagen vägrade jag att gå ut men blev förstås tvingad till det. Robban lyfte helt enkelt ut mig och sedan var jag sur resten av dagen.







 Albin gillar vattenpölar......


Det är knappt jag vill gå i det blöta gräset men det här var intressant....




...Och vem har varit här?



....lite gräs måste jag förstås äta också......




Igår började ett nytt bussbolag, Nobina, köra här i Nynäs. De har nya fina bussar som vi måste prova någon dag....




Det enda positiva med midsommarafton var att vi fick lite rester av mattes midsommarmat i vår kvällsmat. Mums!










Idag har det varit betydligt roligare. Vi tog en promenad ner till hamnen och sedan tog vi pendeltåget till Nynäs gård för att sedan promenera hem genom Nicksta camping och längs Gröndalsviken. Vi hade tur med vädret. Solen tittade till och med fram emellanåt.



Promenad ner till hamnen......



Det finns mycket att titta på








Albin är nyfiken på precis allting....




Albin vill ge mig en puss men det vill inte jag ha......



Två små söta småfåglar som inte var ett dugg rädda för oss....




På väg till hundtillåten vagn på pendeltåget....


Han gick på tåget utan problem trots att jag kom en bit bakom honom. Det är ju bara andra gången han åker.





Matte ville att Albin skulle få åka pendeltåget igen nu medan de går. Det blir uppehåll i pendeltågstrafiken från och med måndag och över sommaren på grund av banarbeten så då ska bussar ersätta tågen.













Albin ville titta ut.....



Jag är van att åka pendeltåg och tycker att det är riktigt kul.....







Matte tänker snart träna Albin i att åka buss också....















Vi har kommit fram till Nicksta camping....






Massor av husbilar och husvagnar, ja, några tält också.....




Albin skulle förstås i vattnet......





...och han ville aldrig gå upp......




Där borta sitter ett barn och metar......





Båtfolk som ska iväg....




Väntar på Albin och Robban.....





......och där kommer de....














Trötta efter dagens utflykter.....



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar