"Twingly statistik"

fredag 12 juni 2015

Varmt!.....2:a fästingen







Nu är det riktigt varmt här. Varken jag eller min matte mår bra av värmen, puh... Vi gick inte någon promenad förutom morgonrundan förstås förrän Robban kom hit. Han hade varit på ett jobbmöte hela förmiddagen.


Vi tog strandpromenaden längs Gröndalsviken igen. Där svalkade det lite, åtminstone på de skuggiga partierna.



Albin ska alltid lukta på samma dofter som jag hittar....





..och så skulle han förstås ner i vattnet idag igen





Idag plaskade han runt en lång stund....





Han tycker tydligen att det är kul....





Ska han aldrig bli klar?






Matte, kan vi inte gå nu?
















Sedan skickade matte iväg Robban till ICA Maxi för själv orkade hon inte åka och handla. Det var nog tur för det hade varit jättemycket kunder där. 

Likaså var det köer på Lidl där Robban skulle köpa  det vanliga, dricka till sig själv och choklad till matte.














Robban ska iväg och jobba i kväll så han behöver lite dricka, mackor och mat med sig.











Vi har precis kommit in från en runda då både jag och Albin fick en omgång av furminatorn. På mig lossnade bara två tussar med hår, på Albin massor som vanligt.




Albin gillar verkligen av att bli av med allt hår....längst fram på bilden ligger mina två tussar









Han sitter så stilla och njuter av behandlingen.......




Jag tycker att det är jobbigt att vänta.....




Många småfåglar är det i buskagen. Undrar vad de pysslar med?



Förresten så hittade Robban en fästing på min rygg när jag skulle hälsa på honom tidigare idag. Det är andra fästingen som jag har haft hittills i år. Albin har fortfarande bara haft en ännu så länge. Otäcka kryp det där....

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar