"Twingly statistik"

tisdag 2 juni 2015

Dammsugning....oljud...rishögar....fullmåne....



På tisdagarna är det ju tvättdag för matte. Först går hon ner och matar maskinerna med tvätt innan hon hämtar oss för att gå morgonrundorna, först Albin och sedan är det min tur. 


Albin ville inte kliva upp ur bädden idag heller men till slut fick matte upp honom. När han väl kommer ut är han jättenödig och hinner knappt fram till sin toaplats förrän han sätter sig. Märkligt! 



Morgonrunda....







Albin går gärna i vattenpölar även om den här var lite mindre....




Vilket liv det är på lastbilen där borta.....Albin är inte rädd för oljud utan bara nyfiken.....









Jag har aldrig bråttom utan kan gå halva rundan innan jag kommer på vad jag ska göra. Viktigare för mig är det att läsa morgontidningen.








Jag gillar däremot inte de här arbetsfordonen och redskapen som för sådant oväsen......




Och det står ett helt gäng utmed vägen också....



...det luktar asfalt om dem....











När rundorna är avklarade är också tvätten klar. Matte tömmer maskinerna, lägger tvätt i torkumlaren och hänger resten i torkskåpet. Hon gör rent maskinerna innan hon kommer upp. Äntligen får vi vår frukost.

Därefter är det mattes tur att käka frukost. Hon diskar, bäddar och dammsuger  samt fixar till sig själv innan hon hämtar upp den torra tvätten.




Och apropå dammsugning så åker den förbaskade dammsugaren fram två gånger om dagen nu och det bara för att Albin fäller något så förskräckligt trots att han får en rejäl omgång med Furminatorn två gånger om dagen. 




Han verkar ha hur mycket underull som helst. Jag fick mig en omgång idag också men det lossnar inte lika mycket på mig tack o lov.




Jag hittade hår från Albin.....


Albin nosar på hår från honom själv från tidigare på dagen. Det mesta har blåst bort eller så har någon fågel snott det........










Idag har vi gått flera kortare promenader och nu senast hann vi in precis innan det kom en regnskur. Vilken tur!


Albin blev väldigt intresserad av den här bänken. Undrar varför?



Det tog en stund innan han ville gå vidare....



Urinmarkering sker betydligt oftare nu....


Jag känner nog att Albin har pinkat här....



Här sitter jag och kollar på båtfolket.....


Jag hittade en mycket intressant doft i rishögen men jag fick inte krafsa i eller upp den för matte.


Hon läste i lokaltidningen att högstubbar och rishögar har lämnats kvar efter den omfattande trädfällningen här. Det är så kallade faunadepåer som skyddar insekter och djur som lever i dessa miljöer.





Ett par killar ska tydligen ut och fiska.....



...bara de inte stör den lilla familjen.....Så söta små ungar...












Matte har ett skrivprojekt på gång som tar sin lilla tid. Dessutom måste hon göra sitt dagliga träningsprogram som hon fick av sjukgymnasten om hon ska bli hjälpt från yrseln. Matte tycker att dygnet har lite för få timmar.













Idag infaller fullmånen igen. 



Den som är intresserad av astrologi vet kanske att fullmånen finns i Skyttens tecken denna gång. 


Skytten står för resor, frihet, äventyr och kreativitet. Känsliga personer kan känna en stark rastlöshet. Risk finns också för känslomässiga utbrott och förhastade uttalanden.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar