"Twingly statistik"

torsdag 18 juni 2015

Kommer snart.....Glad Midsommar!




Jag kollar på en hundägare som tränar sin duktiga border collie.....





















När matte var klar med alla morgonbestyren så skulle hon åka till ICA Maxi. ”Kommer snart” sa hon. Jag vet inte vad hon menar med snart men det dröjde evigheter. Både Albin och jag undrade vart hon hade tagit vägen när tiden gick och ingen matte dök upp.....





Matte tog bussen dit och hon var tydligen inte ensam. Den stora butiken var knökfull med folk. Folk krockade och körde in i varandra med sina kundvagnar hela tiden. Ett mindre kaos var det vid jordgubbarna, färskpotatisen, ja faktiskt i större delen av butiken....

Nu kunde matte inte handla så mycket som hon egentligen skulle behöva för hon kan inte bära tunga saker med sina artroshänder.  Visst hon hade sin dramatenkärra men det är 27 dryga trappsteg som man måste gå för att komma upp till busshållplatsen och där måste hon ju bära upp kärran.










Ja, till slut var matte hemma igen och då tog hon ut oss på en promenad, Albin först förstås och sedan var det min tur. Och med min vanliga tur så hamnade vi mitt i en regnskur. Himlen öppnade sig och det vräkte ner så både jag och matte blev genomblöta….inte alls skönt…..


Albin blir allt mer intresserad av alla dofter. Här brukar många hundar passera












...och jag är fortfarande lika intresserad av dofter som tidigare





Just när jag står och kollar på fågeln så började det plötsligt regna och inte lite heller....








Till slut fick vi vår försenade lunch och alla slängde vi i oss maten, ja till och med katterna var tydligen hungriga trots att de har tillgång till torrfoder hela tiden….























Eftermiddagen har mest bestått av städning och korta promenadrundor …






Nu har vi ätit kvällsmat så det är dags för en vilostund……




Iris ligger gärna ute på balkongen och kollar på det som händer utanför huset....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar