"Twingly statistik"

måndag 1 juni 2015

Oktober?......brunch.....idioter....



Jag trodde inte det var sant när matte väckte mig jättetidigt i morse för att hon skulle iväg till sjukgymnasten.. Nu hade jag tur ändå för Albin skulle ut först men han vägrade att gå ur sin bädd. Han blev dock tvingad att göra sin morgontoa men sedan fick han gå och lägga sig igen. Han är nog mer morgontrött än vad jag är.



Inte gjorde saken det bättre när jag upptäckte att det spöregnade ute. Fy och usch, säger jag bara. Det var rena oktobervädret med regn och stormvindar. Matte tvingade mig runt på hela morgonrundan trots att jag snabbt var klar med mina toabestyr.



Och jag trodde inte mina öron när matte sa att jag fick vänta med frukosten. Ska jag behöva vänta för att Albin sover? Ja, tydligen för det fick jag i alla fall göra. Matte hade bråttom till bussen. Hon gick kl åtta och var inte hemma förrän 10.30. 


Som vanligt fick Albin gå ut först.....




...och han upptäckte tydligen många intressanta dofter....





Albin funderar på om han kan lyfta på benet här.....




När jag senare kom ut kände jag att Albin hade varit här.....




Här brukar matte sätta sig och vila en stund men nu regnade det så det var bara att gå vidare.....


Efter rastrundorna blev vi serverade en sammanslagen frukost och lunch. Med andra ord blev det brunch idag. Herregud så hungrig jag var men matte trodde inte att det hade gått någon nöd på mig. Hur kan hon veta det? Albin var också hungrig även om han inte visar det på samma sätt som jag gör. Den stackarn vågar knappt gå in i köket när jag är där…….











Matte gick på en för Albin ny gångväg idag. Han verkar lite tveksam tycker jag....





Som vanligt håller jag koll på dofterna......




Och vad är det för oväsen? Jaså, en helikopter.....




Kollar på ett par småflickor som blåser maskrosor. Det ser roligt ut.....

Hur som helst klarnade det upp på eftermiddagen så det var lite skönare under promenaderna fast jag undvek alla stora vattenpölar.











Matte var hos sjukgymnasten och hon fick med sig ett träningsschema. Hon ska träna blickriktning, nacke och balans så nu har hon att göra. Hon har ju redan ett träningsschema för höfterna och diskbråcket i ryggen och de övningarna gör matte varenda kväll innan hon somnar.












Matte var dyngsur när hon kom hem trots att hon hade paraply med sig. Det berodde på den starka blåsten och på oansvariga bilister som stänkte upp massor av vatten när de körde förbi busshållplatsen i hög fart……idioter...




När matte skulle gå till bussen mötte hon den argsinta schäferblandisen. Tiken fick ett utbrott och gjorde utfall mot matte. Nu hade hon munkorg på sig och matte hade bråttom  men den tiken kan inte alls må bra......trist verkligen....













Varken matte eller jag sov något vidare i natt. Alltså, det är ganska så jobbigt med mattes nysattacker. Är det inte björkar, syrener, nyklippta gräsmattor o andra växtligheter så tror nu matte att hon är känslig mot det nya sköljmedlet för hon får både klåda i ansiktet och nysattacker när hon ligger i sängen på nätterna. Det sköljmedel som matte brukar använda var slut i butiken när hon skulle köpa det senast så hon tog ett annat av samma märke men med annan doft.




Matte måste vara storkonsument av pappersnäsdukar. Hon kan inte gå någonstans utan att ha ett gäng näsdukar med sig…..Det är ett jäkla snorande och snörvlande…..













Nej, nu är det dags för en vilostund medan matte kollar på fotbollen, Göteborg - Djurgården...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar