"Twingly statistik"

söndag 21 juni 2015

Lycklig o glad...hundrastgården....






Idag åkte vi till den stora hundrastgården. När vi kom dit såg vi att rastgården var upptagen av en annan hund så vi tog en promenad runt om i området. 


Det är ganska varmt....




Albin väntar på mig...Här är vi vid gymnasiet....




Jag var tvungen att vila en stund i skuggan....



Promenaden fortsätter....



Här tränar de på att kasta slägga och diskus....










När vi kom tillbaka så lämnade den andra hundägaren rastgården med sin lilla fina border terriertik. Tiken ville hälsa på mig men det var jag inte alls intresserad av. Jag visade mig väl inte från min bästa sida men jag ville ju även skydda Albin som är lite ängslig när det gäller andra hundar.




Albin måste hålla lite koll på matte och Robban.....



...men han vågade sig iväg på upptäcksfärd emellanåt....




Albin ser så glad ut....





Visst, han höll sig intill matte emellanåt men så gjorde han några avstickare då han sprang, skuttade och hoppade omkring. Det är verkligen kul att se hur modig han har blivit och så lycklig han ser ut…..Det sker hela tiden framsteg……..






Lite "Följa John" efter mig blev det också......







Jag har fullt sjå med alla spännande dofter.....




Robban sa att man skulle krypa igenom tunneln men det ville jag inte alls.....




Robban leker med Albin......







Och så fick jag träna inkallning en stund förstås.......




...och det var ju inga problem



Albin kollar på mig men håller sig intill matte.......






Det var kul att få springa av sig och det var väl första gången som Albin rörde på sig så mycket och samtidigt såg riktigt lycklig ut då han sprang omkring.











Det blev varmt så till slut ville jag åka hem. Jag tål inte värmen så bra så det har matte och jag gemensamt.















Självklart blev det ett stopp vid ICA Maxi  på hemvägen. Matte var tvungen att köpa mer potatis och jordgubbar.





Äntligen hemma. Vi väntar på Robban som kommer med varorna som matte köpte.....



















Nu har vi gått eftermiddagspromenaden och även ätit kvällsmat så det är dags för vila igen…….



Matte ska kolla på fotbolls-EM, Sverige U21 - England U2. Matchen har precis börjat....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar