"Twingly statistik"

måndag 22 juni 2015

Tre månader......bad....







Idag har Albin varit hos oss i tre månader. Det är en riktigt trevlig och snäll kille som inte gör mycket väsen av sig. 

Han var så deppig och stressad när han kom men nu är det en lugn och livsglad hund och så är han så himla nyfiken på allt. 

Visst, han har vissa rädslor kvar och då mest mot andra hundar samt plötsliga yviga gester och höga röster från människor. Jag är helt övertygad om att han gillar mig men jag är inte så mycket för närkontakt eller lek så jag visar väl inte direkt att jag gillar honom också men det är kul med en kompis även om jag helst vill ha matte för mig själv.



























Idag gick vi en promenad längs Gröndalsviken. Självklart ville Albin bada som vanligt….





Jag stod på avstånd och kollade på honom....



Robban försökte få mig att doppa tassarna i vattnet. Tji, fick han för jag totalvägrade



Och han kunde inte övertala mig hur han än försökte....





Ett gäng kanadagäss med sina ungar....





En motorbåt kör snabbt förbi i bakgrunden...




Det finns mycket att kolla på så jag kommer alltid en bit efter Albin....





Och undersöka.....




Albin och Robban väntar på matte och mig....





En kort vilopaus....





Albin verkar lite undrande för den vägskylten brukar inte stå där. De har tydligen grävt upp asfalten en bit..........













Matte städade på balkongen i morse och la ut balkongmattan som hon köpte på DollarStore häromdagen....




Mattan är riktigt skön....













Skateparken är välbesökt varje dag, även av turister. Här har två husbilar stannat till och tre pojkar från bilarna ville testa skateparken...




Som vanligt väntar Albin och Robban på mig....





Albin försökte slicka mig i örat men det fick han inte....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar