"Twingly statistik"

onsdag 3 juni 2015

Kloklippning......buss........



Vad snopen jag blev när Carina kom hit i morse. Hon hade haft en tidig körning och hade nu ett par timmars väntetid till nästa.

Hon kom precis när matte skulle gå morgonrundan med Albin så nu tog Carina mig och vi kunde gå tillsammans.







I och för sig blev det en kortare runda än den matte brukar ta men det gjorde inget.










När det sedan var dags för Carina att åka kunde hon skjutsa matte och mig till djurbutiken. 




Det var dags att klippa klorna igen. Det gick fort och lätt som en plätt den här gången. Jag var inte så motsträvig som jag kan vara när jag är på det humöret.





Hem tog vi den vanliga bussen för Carina hade inte tid att skjutsa oss. Hon skulle hämta upp resenärer vid Gotlandsbåten som skulle långt ut på Värmdö.

Jag har inte åkt buss på ett tag så det var ganska kul.

















Jag tyckte lite synd om Albin som trodde att han skulle få följa med oss. 

Carina fick gå ut med mig först medan matte förklarade för Albin varför han inte kunde få följa med. Han har aldrig åkt buss och matte visste att hon aldrig skulle få upp honom på den. Dessutom skulle han bli oerhört stressad inne i den mycket trånga djurbutiken. Han är inte mogen för sådana utflykter ännu även om han blir allt modigare för varje dag. 

Carina fick till och med klappa honom idag. Det har hon inte fått göra tidigare.

När vi äntligen var hemma igen tog matte en längre promenad med Albin och jag fick vila efter förmiddagens händelser tills jag äntligen fick min lunch.






Albin är mycket intresserad av arbetsmaskinerna och han bryr sig inte ett skvatt om ifall de bullrar....











Ja, sedan har det väl inte hänt så mycket. Matte kör med den jäkla dammsugaren stup i ett tycker jag. 

Vi har förstås varit ute på de vanliga rundorna. Vi har mött en och annan uppkäftig hund men de bryr jag mig inte om.


Kollar på en liten papillon som studsar i sitt koppel....Oj, så han låter. Hans matte verkar irriterad....



Matte hämtade en Metro. Det var länge sedan sist men det är visst mest annonser i den så matte är inte så intresserad av att läsa den längre. Det blir bara någon gång ibland när vi har vägarna förbi.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar