"Twingly statistik"

måndag 8 juni 2015

Hundhår......gladare Albin....egentid



Oj, så mycket underull Albin har. Robban och matte borstar och borstar men det tar tydligen aldrig slut. 


















Några som blir glada är i alla fall småfåglarna för det tar bara ett par timmar så är allt hår borta. Vi har sett när de hämtar tussar av hår för att bygga bon av. Det är väl bra att det kommer till användning.











Igår ägnade Robban dagen åt att rensa strömmingen. Det var första gången han gjorde det men det klarade han bra. Iris hoppade upp på bordet när hon kände doften men hon fnös och hoppade genast ner igen. Strömming var tydligen inget som hon gillar. Matglada Leo brydde sig inte alls han heller men jag hade gärna käkat några om jag hade fått men det fick jag inte.








Vi har gått de vanliga promenaderna. Nu ingår daglig borstning av Albin i dem. 

Det är jobbigt att vänta på att det ska bli klart men jag har ju inget val. Matte säger att det är nyttigt för mig att öva upp mitt tålamod. Ja, kanske det men trist är det.






Kan vi inte gå nu?



Nähä, då lägger jag mig ner i stället....












Albin gillar vatten också så nu måste jag vänta på när han ska bada tassarna också. Idag skuttade han runt i vattnet och tyckte tydligen att det var kul så som han plaskade…..


Idag rusade han ut i vattnet....



Albin har kul....





Här har de gått ner på båtrampen vid småbåtshamnen



Närmare än så här går jag inte vattnet....










Förresten så har Albin blivit mer avslappnad här inne också. Han lekte en stund med matte och det har aldrig hänt tidigare. Han har gjort några lekinviter utomhus men aldrig inne.



Dessutom hittade han katternas leksaksråtta som han skuttade omkring med en stund. Ja, ända tills jag undrade vad han höll på med…..Det är kul att se att han är mycket gladare nu i alla fall….











Jag tycker nog mest om när matte och jag är ute på egen promenad




Nästan allt hår är borta efter Albin.....




Jag blev jätteglad när jag träffade min bästa kompis Timo. Han är så himla snäll....










Nu ska matte och jag gå ut igen...
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar