"Twingly statistik"

onsdag 17 juni 2015

Nysattacker....huvudvärk....sjukgymnastik.....livmoderinflammation....






Vi kom ut på morgonrundan en halvtimme senare än vanligt och då var det plötsligt massor av hundar ute….





Både matte och jag var trötta i morse för vi har inte sovit mycket. Jag blev störd av mattes envisa nysattacker igen. Tänk att de aldrig slutar. Nätterna och morgonrundorna är värst för då snorar och nyser hon i ett. Sedan avtar det under dagen för att sätta igång nästa natt igen och så har det varit i ett par månader nu……Matte kan inte hitta något i sovrummet som kan orsaka detta. 

För precis ett år sedan hade matte exakt samma besvär så det måste ju vara något i luften eller ha med årstiden att göra. 



Matte vet ju om att hon är pollenallergiker och känslig för en mängd dofter. Sovrumsfönstret är alltid stängt på grund av växtligheten utanför så det är en gåta……Idag har matte också haft stans huvudvärk, något som hon mycket sällan drabbas av.......









Det blev ingen lång eftermiddagspromenad för matte åkte till sjukgymnasten utan det blev kortare rundor när hon kom hem i stället.


Grannkatten och jag kollar på en ilsket skällande dvärgpudel. Han gillar tydligen inte mig för han skäller jämt när han får syn på mig.......





Det var många ungdomar i skateparken. Musik dånade högt över området. Några ungdomar grillade och sålde korv o bröd. Det luktade så gott men inte sjutton köpte matte någon till mig inte......




Matte brukar låta Albin ha kopplet släpande efter sig för att hon vill träna lösträning och inkallning.....




Han håller sig gärna i närheten......





Här kollar han på båtfolk som grejar med något vid sjöboden.....Albin är bra nyfiken.....












Vi fick höra något mycket trist idag. Min kompis, den supersnälla rottweilertiken Hotti har drabbats av livmoderinflammation. Hon har varit supertrött i ett par dagar och inte velat äta så de åkte till veterinären idag. Nu ska hon opereras. Matte har ju dålig erfarenhet sedan sankt bernhardstiken Veras akuta operation som slutade så tragiskt. Men vi måste tänka positivt och håller tummar och tassar för att allt går bra.....











Nu är vi trötta båda två och vilar tills det är dags för kvällsrundan.....Jag hoppas på en lugnare natt.....































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar