"Twingly statistik"

tisdag 7 juli 2015

Blåsljud...kloklippning.....




Morgonrunda.......






Jag kollar på Albin och Robban som ska iväg på en promenad....















Vi åkte till veterinären med Leo idag. Jo, jag och Albin fick följa med så stackars Iris blev ensam kvar hemma.



Väl framme i Västerhaninge där kliniken ligger så blev jag himla snopen när jag fick byta plats. Jag fick sitta bak där Albin brukar sitta för det visade sig att han också skulle följa med in på kliniken. 

Jag fick sitta där bak för att det skulle vara svalare för mig att sitta intill den öppna bagageluckan. Och det var verkligen jätteskönt för det blåste en del så det fläktade härligt.


Leo undrar nog var han är där han står på marken utanför bilen på parkeringen i Västerhaninge?







...för att inte tala om Albin?


Albin skulle få sina klor klippta ordentligt. Matte kan inte klippa med sina onda artroshänder och Robban är rädd att han ska klippa i pulpan eftersom Albins klor är så långa. Albin hade varit jätteduktig……..








Veterinären tog de kompletterande blodproven. Leo fick jättemycket beröm av henne. Tänk om alla katter vore som han sa hon. Han var blick stilla under tiden som blodproven togs. Denna gång tog det tid igen eftersom det inte var helt lätt att få tillräckligt med blod. Lika lugn var han medan veterinären klämde och kände över kroppen och kollade i munnen på honom. Inget konstigt kändes eller syntes. 

Blodproven är klara på torsdag. Däremot har Leo blåsljud på hjärtat och det slår alldeles för fort men det ska inte vara orsaken till hans matvägran och avmagring. Hur pass allvarligt var svårt att avgöra eftersom han var stressad av bilfärden.



Albin skulle rastas när han och Leo kom ut från kliniken.......



Robban tog en rastrunda med mig också. Matte kan knappt gå eller stå efter gårdagen då hon lyfte en tung möbel....
















När de var klara hos veterinären åkte vi till Grizzlys där matte köpte kattmat, färskfoder till oss och Dental tuggpinnar som Albin får på kvällen. Jag håller mig till mina kycklingpinnar.




Robban köpte en ny sele till Albin. Jag trodde att de aldrig skulle bli klara. Det tog världens tid innan de kom ut igen. Albin hade provat sig igenom hela sortimentet av selar. Det fanns inte någon sele som passade hundra på honom.

Personalen var mäkta imponerade av att han var så lugn och hade sådant tålamod. På och av med den ena selen efter den andra och han stod helt stilla hela tiden medan både Robban och två tjejer i personalen bökade med honom.





Nästa stopp blev Port 73 (ett köpcentrum) där Robban köpte arbetsbyxor och strumpor på Jula. De har jättebra  arbetskläder där till vettiga priser.






Sedan skulle matte in till optikern för att justera bågarna på sina nya glasögon.



Till slut var vi äntligen på väg hem till Nynäs. Om Leo var duktig hos veterinären så var han inte det i bilen. Han skrek hela vägen dit och likaså hela vägen hem. Det var verkligen jobbigt att höra på. Snacka om röstresurser……




Innan vi var hemma stannade Robban till vid thairestaurangen. Han köpte med sig god mat hem till matte och till sig själv. Oj, oj, oj, så gott det doftade……












Nu är både jag och Albin dötrötta. 









Ja det är visst Leo också……Han åt i alla fall lite mat självmant när han kom hem men så hade matte köpt hans absoluta favoritfoder också.
















Nu är det är tydligen dags för kvällsrundan......
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar