"Twingly statistik"

söndag 5 juli 2015

Värsta dagen.......bad........ekorrar......








Lördagen var den värsta dagen hittills vad gäller värmen, åtminstone för både matte och mig. Matte var nära på att tuppa av när vi gick en kortare promenad på förmiddagen. 





Resten av dagen tillbringade hon i soffan. Matte drack litervis med vatten, vätskeersättning och svartvinbärsaft och jag låg helt utslagen på golvet. 





Det var nog bara Albin som inte var speciellt berörd för katterna låg mest och sov och gjorde inte mycket väsen av sig.






Iris låg inne i buren stor del av dagen....



och Leo höll till i skuggan ute på balkongen...











Matte skulle egentligen åkt till Tele2 Arena för att kolla på matchen Djurgården – Örebro tillsammans med Robban men nu fick Carina biljetten i stället. 



Hon jobbade men slutade så att Robban hann hämta upp henne innan matchstart. Carina har aldrig varit på en fotbollsmatch och inte på Tele2 Arena heller. Hon blev trevligt överraskad. Matchen var kul att se på och så var det ju en otroligt bra stämning på läktarna. Dessutom vann ju rätt lag matchen....Trist för matte förstås. Hon såg matchen på TV men det är ju inte samma sak……













Vi tog en långpromenad vid 21-tiden och då var det riktigt skönt ute…….













Idag har det varit betydligt skönare väder. Inte lika hett och svalkande vindar…….Vi har nyss kommit in från en långpromenad så nu är jag helt slut igen…….



Jag får syn på en ekorre.....Jag blev helt vild och galen . Det tog en stund innan matte kunde få mig lugn igen....






men vart tog den vägen?






.....fasiken också




Albin kollar in grannens barn som tydligen är på väg och ska bada.....






Albin har också badat.........




Han kan vara i vattnet hur länge som helst....




Äntligen går han upp.....






Medan Albin badar spanar jag efter ekorrar.....




Åh nej, nu var Albin tvungen att ta ett dopp vid båtrampen också....






Han tycker tydligen att det är kul.....




 Albin och Robban väntar på matte och mig.....





Det finns så mycket som jag måste kolla in....






Robban skulle handla i närbutiken. Jag kollar in damen som sitter på bänken och äter glass. Så gott det ser ut.....











Leo har ätit sin vanliga mat idag även om han äter mindre än hans vanliga glupska aptit. Igår gjorde han det också på morgonen men sedan fick matte tvångsmata honom längre fram på dagen.  Han ser lite piggare ut nu i alla fall…….
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar