"Twingly statistik"

onsdag 29 juli 2015

Morgontrött....tillrättavisningar....surkärring.....






I morse fick jag gå morgonrundan först för Albin ville inte gå upp ur sin bädd. Han är riktigt morgontrött....




När vi kom hem så följde han med matte ut i alla fall.... 


Albin måste ju kolla om det finns några nya okända dofter



........eller om det är gamla och välkända.....






Det var ett himla liv vid bussgaraget. Undrar vad som händer?




Och här trodde nog Albin att det var Carina som parkerade sin buss men det var någon annan..


Vi hade tur för precis vi var klara med våra rundor så började det att regna. Nu var det i och för sig bara en skur som gick över ganska så snabbt men ändå.











Idag är inte matte glad över mitt uppförande. Jag var inte snäll mot Albin när matte var i tvättstugan och skulle hämta sin rena och torra tvätt.. Hon hörde redan i källargången att jag skällde argsint och hon anade att det var mot Albin. När matte öppnade dörren såg hon hur jag jagade honom runt i lägenheten samtidigt som jag skällde högt och ilsket. Nu vet ju inte matte varför jag var så arg men jag gillar inte när han är i mattes och mitt sovrum så jag jagade bort honom.






Matte har sedan fått tillrättavisa mig flera gånger för jag har passat på Albin så han knappt vågar röra sig men jag tycker att han tar sig lite väl stora friheter nu. Vet ni vad han tänkte göra? Jo, han tänkte urinmarkera mot ”min” soffa men då blev jag arg och flög  på honom. Matte blev förstås inte glad men jag tål inte vad som helst…..Nu är jag lite sur för att matte har skällt på mig. Hon tycker att jag kan vara snällare mot honom för han bor här han också och har lika stor rätt att röra på sig som jag har. Ja, jag ska försöka.....

Robban brukar kalla mig för surkärring. Det är inte snällt att säga så tycker jag. Alla kan väl vara på dåligt humör emellanåt eller hur? Jag brukar faktiskt vara snäll för det mesta....










Så mycket annat har inte hänt idag. Vi har gått de vanliga promenaderna och på dem har det inte hänt något särskilt. Det har varit ganska så folktomt och inte har jag sett till många hundar heller…..











Vi har varit nere vid småbåtshamnen ett par gånger. Varje gång är det någon eller några som ska ut eller kommer in med sin båt men det matte reagerar på är att det är väldigt få som använder flytvästar. Trist och osmart för det är en billig och bra livförsäkring....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar