"Twingly statistik"

fredag 10 juli 2015

Ösregn....premiäråkte där bak....födelsedag.....






Morgonrunda...Undrar vad det är som rör sig inne i buskaget?














Oj, oj, oj, nu känner jag mig riktigt sur både i och utanpå kroppen. Himlen öppnade sig mitt under promenaden. Det fullkomligt vräkte ner och jag HATAR regn.. 

Matte och Robban försökte ta skydd under träden när det regnade som värst. Jag kröp långt in i ett buskage. Jag har lärt mig sedan min tid som gatuhund hur man skyddar sig bäst. Tokiga Albin verkade inte bry sig ett skvatt utan stod gladeligen kvar ute i ösregnet…..



Vi kunde ju inte stå där hur länge som helst förstås för Robban skulle iväg och jobba. Matte såg ut som en dränkt katt och jag kände mig som en sådan när vi äntligen var hemma igen. Hur mycket än matte tjatade på mig så vägrade jag att kissa i regnet och i det blöta gräset så nu får jag hålla mig tills senare i kväll. Hoppas för allt i världen att det inte regnar då också för just nu vräker det ner igen....…..















På förmiddagen premiäråkte jag längst bak i bilen. Det tyckte jag sisådär om. Det kändes dock tryggt med Albin bredvid mig även om det är en vägg som skiljer oss åt. 

Matte offrade sitt täcke som Robban la underst på min plats för att det skulle bli mjukt och skönt. Ovanpå den la han min fina pläd som jag har haft i baksätet.

Matte skulle på en snabbvisit på ICA Maxi för som vanligt glömde hon en del grejer igår då hon handlade där. Sedan  köpte hon ett nytt täcke till sig själv inne på Jysk som ligger bredvid Maxi.










Albin stretchar ofta. 



Här har vi kommit ur bilen och väntar på att Robban ska parkera.



Nu väntar vi på Robban som har gått in med varorna. 





Väl hemma var det dags för en promenad. Då var det skapligt skönt väder så det var innan ovädret satte igång.











Albin var helt utslagen igår kväll  efter magsjukan....


Men Albin är bra i magen nu. Han har käkat kokt ris, fisk och morotspuré tre gånger om dagen och fått behålla allt. Och han verkade gilla maten. Jag föredrar nog nötfärs som jag fick nu i kväll.



Och Leo har käkat utan problem idag och det är ju jättebra. Inte kul för varken honom eller matte när han måste tvångsmatas.












Robban har åkt till Södertälje för att byta av kollegan och hämta upp långtradaren för att sedan köra till Coca Cola i Jordbro. Han ska nu jobba fyra veckor i en följd för kollegan ska ha en välbehövlig semester men den började inte alls bra för honom. En nära anhörig till honom dog plötsligt i natt. 

Av den anledningen byter Robban av honom redan i Södertälje i stället för i Jordbro som meningen var. Kollegan får ta Robbans bil så att han kommer hem. Så himla sorgligt för familjen…….














Robban hinner vara här hemma i morgon så att vi kan fira hans födelsedag. Han fyller inte förrän på söndag men då måste han iväg och jobba igen.







Och Carinas katt Maja fyller tio år idag. Grattis!



Häromdagen lät Nicklas alla tre katterna, Felix, Maja och Figaro få vara ute i friska luften en stund. Det var nog både skönt och spännande för dem....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar