"Twingly statistik"

torsdag 23 juli 2015

Träning .....oväsen....orättvist....






Jag känner nog att Albin har varit här



Albin kollar in den ilskna schäferblandisen....Han blir osäker när vi möter den och det kan jag mycket väl förstå.....


Efter morgonrundorna och övriga morgonbestyr som matte måste göra så åkte hon till sjukgymnasten för att träna ben- och balans.










Tre timmar senare kom hon hem. Hon hade förstås passat på att handla lite också. Det blev ingen förmiddagspromenad men vi fick förstås gå ut på en kortare runda innan vi fick får försenade lunch.




Till råga på allt tyckte matte att vi skulle träna en stund också. Det blev stanna, stanna kvar och inkallning. Lätt som en plätt. Så länge jag inte distraheras av attraktiva viltspår är jag jätteduktig och då får jag mycket beröm.

Jag har sett att andra hundar får godis när de är duktiga men det får aldrig jag. Visst är det orättvist.....













Vädret har växlat mycket idag, från duggregn, sol och ösregn om vartannat.





Överallt finns spännande dofter....








Albin måste kolla vad det är för oväsen vid småbåtshamnen....




Han kan inte lokalisera vad oväsendet kommer ifrån och vad det är för något? Det var ambulanshelikoptern som cirkulerade uppe i luften....




Nästa oväsen, nu vid garagen. Tror att karln håller på och svetsar.....


När matte kom hem med Albin från hans eftermiddagspromenad så trodde jag att jag skulle slippa gå någon längre sträcka men icke sa nicke. 

Matte drog iväg med mig på en längre promenad längs Gröndalsviken. 










Hon tyckte att jag behövde röra på mig eftersom jag är så bekväm av mig annars…..suck……Jag ville hem till kvällsmaten men vi bara gick och gick. 


Kollar långt efter en vit pudel.....


Vi mötte många hundar på vägen men jag brydde mig inte alls, förutom en vit storpudel som passerade oss. Han var jättefin även om han nog också var en blandis som jag är....








Vilopaus




Det blåser upp....



Jag hälsade inte på Timo som tydligen blev glad över att träffa mig men det hade han inget för…..Jag var inte på humör helt enkelt....


Fina Timo...













Nu är det ryggläge i soffan som gäller fram till kvällsrundan och jag vill inte bli störd….




Albin har precis lugnat ned sig efter att en geting surrade runt i vardagsrummet. Han blev helt hysterisk. Matte fick ut getingen och stängde sedan balkongdörren…..




Jag får jättemycket beröm av matte för nu har jag lärt mig att jag måste vänta tills Albin har ätit klart innan jag får kolla i hans matskål om det finns något kvar men det finns det ju aldrig....

Jag äter ju mycket fortare. Förresten får jag mindre mat än Albin och det tycker jag också är orättvist......



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar