"Twingly statistik"

fredag 24 juli 2015

Stendöd iPhone.....tyst dag.....skraj...









Matte upptäckte under morgonrundan med Albin att batteriet i hennes iPhone var urladdad. Märkligt tyckte hon eftersom den var så gott som full när hon lade sig igår kväll. När matte sedan skulle ladda den så funkade det inte alls. Mobilen är stendöd så batteriet är troligen helt slut.


Matte ska försöka åtgärda det i morgon. Robban får skjutsa henne till Haninge centrum. Han ska i alla fall dit och uträtta några andra ärenden .









Det har varit ovanligt tyst här idag. Matte har varken haft radion eller TV:n på och inget snackande i mobilen heller av förklarliga skäl..




Matte tog tvättstugan i morse eftersom den var ledig. Hon körde en maskin med Iris nerpinkade handdukar för att det inte ska bli så mycket tvätt på tisdag då hon ska till sjukgymnasten igen. Förresten ändrade matte sedan tvättid till onsdag i stället för att hon ska slippa stressa. Det tar ju lite tid att gå våra morgonrundor först. 

Varken Albin eller jag har bråttom på morgnarna. Det är knappt att Albin vill stiga upp. Han är mer morgontrött än vad jag är.....















Apropå sjukgymnastik så har matte så himla ont i höfter o ben idag efter gårdagens träning och sedan långpromenader på det så hon har knappt kunnat gå. Det har alltså bara blivit korta rundor idag men desto fler i stället.





Matte påstår att både Albin och jag snarkade jättehögt efter lunchen idag trots att vi inte har ansträngt oss något speciellt. Jag får väl skylla på gårdagen jag också.












När matte var ute med Albin vid 17-tiden såg hon att Robban parkerade sitt ekipage på grusplanen. Albin såg mycket fundersam ut och gick tveksamt närmare. 



Han är skraj för närkontakt med karlar så det tog sin lilla tid innan han vågade sig fram och innan han såg att det var Robban......





Matte bad Robban att gå upp och hämta mig så att vi kunde gå en kortare promenad tillsammans. Jag blev förstås jätteglad när Robban kom in.




Vi ska gå en längre sträcka senare i kväll......























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar