"Twingly statistik"

onsdag 15 juli 2015

Filosoferar....drömmer...gäspar....spyor...





Och så är den ilskna schäferkorsningen i farten igen



Redan under morgonrundan var det många barn i den populära skateparken.....



Den här dagen har mest bestått av promenader och vila där emellan.



Och där kommer en argsint hund till. Tror att det är en tervueren/schäferkorsning. Varför är alla så arga? Är det värmen månntro?



Oj, nu har jag fått upp vittringen på något spännande.....



Vad kan det vara för djur? Nej, jag fick inte springa efter och kolla fast jag så gärna ville det....Matte tycker att det är lite trist att jag är så viltfokuserad....




Det är skönt i skogsdungen för där är det skuggigt....











Albin blir alltmer intresserad av alla dofter












...men emellanåt står han bara och drömmer




På den här platsen stannar han alltid för att filosofera en stund. Det slår aldrig fel.....Undrar vad han tänker på?




...och varje gång man går förbi en bänk ska han nosa på den.....




....och jag har aldrig sett en hund som gäspar så ofta......





Matte säger att det är för att han vill lugna ned sig själv och släppa ut stressen och alla spänningar.....






Dags för ytterligare en urinmarkering......




Nyfikna Albin har varit framme och kollat in båtsläpet.....

Strax därefter möter de en tvärilsken tax och Albin blev jätterädd.....Synd att inte jag var med....



Matte kom nyss in från en långpromenad med Albin. Jag fick nöja mig med en kortare för matte ska ta ut mig på en längre senare i kväll då det är svalare. Så skönt det ska bli……Det är fortfarande lite väl varmt ute tycker jag…….




När matte och Albin passerade skateparken vid femsnåret nu i eftermiddag kom många föräldrar dit för att hämta hem sina barn. En del barn är där hela dagen......








Albin var jättehungrig när han kom hem från promenaden...Hans mage har varit stabil i ett över dygn nu så han fick lite av sin vanliga mat också.......






...till slut orkade han inte ens stå upp



Jag är alltid hungrig oavsett promenader eller inte. Min mage är det inget fel på tack o lov......









Nu är det dags för vila före Albins kvällsrunda och min långpromenad.....



Jag har lagt mig under rumsbordet. Det är lite svalare där under tycker jag.......




Albin är ute på balkongen......



Iris sover i mattes och mitt sovrum.....



Leo har kurat ihop sig till en boll i soffan.....



Någon av katterna har spytt i mattes sovrum och det riktigt rejält. Hon upptäckte det nu när hon kom hem. 

Iris brukar ofta hålla till i sovrummet så matte hoppas att det är hon som har mått dåligt. Vi vill inte att Leo får upp den lilla mat han äntligen får i sig......









Rätt tränad så kan människan bli hundens bästa vän














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar