"Twingly statistik"

söndag 30 augusti 2015

Albins favoritpromenad....




Igår fick Albin välja promenadväg på förmiddagen. Det blev ingen överraskning för vi visste vart han ville gå. Det blev längs den nya strandpromenaden. Han vet att det finns tre platser som han kan ta ett dopp på...Jag var väl inte lika förtjust förstås......


Kollar på Albin som plaskar runt i vattnet....







Han måste hålla lite koll på var matte och jag är någonstans...




Nu är han tydligen klar på det här stället.....




Nästa badplats......








Jag håller mig på avstånd från allt vatten.....puh, så varmt det är men bada gör jag inte




Äntligen kom han....





Nu är det full fart på Albin mot nästa dopp.....




 Det fanns ett gäng änder vid båtrampen men de drog iväg  så Albin fick plaska runt en stund...





Jag är betydligt mer intresserad av vad det är som prasslar i buskagen...












Kort stopp vid närbutiken som vanligt......





Albin väntar på att Robban ska komma ut från butiken....



Stretchar som vanligt



Äntligen kom Robban....




Jag är trött av värmen och vill gå hem.....












Vi har gått precis samma promenader både igår och idag. Egentligen skulle jag och Albin ha följt med Robban och Carina på folkrace på Högstabanan i Haninge men Robban kunde inte åka på grund av sina svåra smärtor. Lite trist faktiskt för det är kul med folkrace.....





Bild från folkracetävlingen här i Nynäs för en månad sedan. Carina käkar korv och det doftar så himla gott.......












Albin ligger gärna i solen ute på balkongen



..och Leo ligger gärna där ute också..Snacka om att matte får dammsuga mattan ofta. Han fäller faktiskt mer än vad jag gör trots att matte borstar och kammar hans päls så ofta.....


Iris tuggar gärna på sin ampellilja



......medan jag föredrar att slappa i soffan






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar