"Twingly statistik"

tisdag 11 augusti 2015

Kloklippning.....vägning....









Idag har Albin och jag varit och klippt klorna på veterinärkliniken i Västerhaninge. Albin tyckte inte alls om det så när han försökte slingra sig loss samtidigt som han sa ifrån så blev jag jättearg, alltså inte på honom utan på sköterskan som klippte hans klor. Hon fortsatte bara utan att bry sig och Albin blev bara alltmer stressad. Matte hade fullt sjå med att lugna ned mig för jag vaktar faktiskt Albin när jag ser att han blir så rädd.

Sedan var det min tur. Då var jag riktigt duktig så kloklippningen gick fort och lätt på mig. Sköterskan gav mig beröm för att jag var så duktig.

Därefter ville matte väga oss. Jag väger 24,4 kg och väger därmed ett par kilo för mycket fortfarande trots den lilla ranson mat jag äter varje dag. Albin väger 21.2 kg och han får mycket mera mat än vad jag får.

Matte beställde en tid för mig till veterinären för hon tycker att jag bör göra en ordentlig undersökning både för att jag så lätt går upp i vikt och för att jag så ofta blir onormalt trött. Både jag och Leo ska dit den 19/8. Leo ska ta sköldkörtelprov.



Utanför veterinärkliniken...









Carina kom hit strax efter att vi kom hem. Hon har väntetid mellan klockan 16 – 21. Då ska hon hämta ett gäng nere vid hamnen....

Hon fick äta middag här och det var Robban som fixade den idag igen. Nu blev det spagetti o köttfärssås. Det doftade så gott men inte fick jag något inte.....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar