"Twingly statistik"

tisdag 25 augusti 2015

Tandvärk....provsvar....regn....







Morgonrunda......



Vi ställde oss uppe vid skateparken för att den ilskna schäferblandisens matte skulle våga gå förbi på gångvägen med sin argsinta tik.....
















Carina var ledig idag. Hon kom hit vid lunchtid med en hiskelig tandvärk. Matte skulle precis åka till tandhygienisten så hon sa att Carina skulle följa med och fråga efter akuttid hos tandläkare.



Robban skjutsade matte så vi fick följa med i bilen.. Carina tog sin egen bil eftersom hon skulle storhandla på Ica Maxi också.

Carina hade tur för det fanns en akuttid kl 16.15 eller tur och tur? Hon har tandläkarskräck men hon kunde ju inte gå omkring med tandvärk.. När matte var klar hos hygienisten så följde hon och Robban med in på Ica för det fattas ju alltid någonting i skåpen.






Därefter bjöd Carina matte och Robban på mat på en pizzeria här intill medan hon väntade på att åka till tandläkaren. Vi fick sitta kvar i bilen.. 




Ingen av dem käkade pizza. Matte åt räkor/avokadosallad. Robban tog kebabtallrik och Carina åt en köttbit med pommes frites. Sedan var det dags för oss att åka hem och Carina till tandläkaren.

Det slutade med att hon fick dra ut tanden så nu slipper hon ha problem med den i alla fall.







Bilder från en av dagens promenader....


Vad är det som prasslar i buskaget?




Det går banne mig inte att se....













Veterinären ringde nyss. Alla prover var bra både på mig och på Leo så vi är väl friska då. Eventuellt har jag haft en infektion i kroppen men det är allt. Ja, slipper vi den här värmen blir jag nog piggare. 



Just nu regnar det faktiskt och det är väl första gången som jag tycker att det är skönt, åtminstone så länge jag slipper gå ut.....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar