"Twingly statistik"

onsdag 5 augusti 2015

Åska...promenader....god mat....







Albin kollar på när en hundägare tränar lydnad med sin schäfer



Och där kommer en border collie. Ska de också träna månntro? Det brukar de ju göra....



Jag kollar på en grävmaskin som lossar sand där Robban brukar ställa långtradaren.....






Förutom ekorrar så är jag väldigt förtjust i att studera fåglar. Här fick jag syn på en jätteliten fågel som ensam knallar omkring på skatebanan.....Vad gör han där?



Albin fick gå morgonrundan först och därefter var det min tur. När vi nästan är hemma igen, det var kanske 100 meter kvar så hör jag åskan på långt håll. Nu fick jag bråttom sista biten vill jag lova. Någon timme senare bröt värsta åskovädret ut över oss med blixtar och dunder…..












Jag gömde mig i badrummet tills ovädret gick över, ja ända tills det var dags för förmiddagspromenaden. Nu blev den försenad så vi kom inte iväg förrän vid 12-tiden. Jag var lite tveksam över om jag skulle gå ut eller inte men matte sa att det inte var någon fara. Hon hade redan varit ute med Albin och då hade till och med solen tittat fram. 



Albin och matte tog en promenad längs Gröndalsviken och matte vet inte hur många gånger Albin var tvungen att urinmarkera på den sträckan, många gånger blev det....Här är de nästan hemma....




Grenarna dignar med massor av rönnbär på trädet. 





Jag var på helspänn och kunde inte riktigt koppla av och njuta av promenaden men det blev ingen mer åska och tur var väl det.

Det har kommit någon skur emellanåt men vi har haft tur med vädret varje gång när vi har varit ute.












Det gäller att slicka ur skålen ordentligt....





















Apropå mat så är Leo alltid hungrig nu. Från att under en tid helt har svultit sig själv och tvångsmatats av matte så vill han jämt ha mat nu. Matte får passa så att Iris får någonting i sig.














Den här dagen har mest bestått av åska, promenader och god mat. Nu väntar jag bara på kvällsrundan och mitt kvällsgodis.



Jag får alltid en kycklingpinne efter kvällsrundan


Sent igår kväll, ja vid midnatt närmare bestämt hörde matte att Albin var orolig så hon gick ut med honom och det var precis det han behövde. Han var inte dålig i magen men nödig ändå. Sedan somnade han om. Han brukar alltid somna efter kvällsrundan och när han har ätit sitt Dental stick.....




 ...medan Albin gillar dessa bättre.....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar