"Twingly statistik"

måndag 24 augusti 2015

Envisa Leo...slemhosta .....kurser





Under morgonrundan som vi gick en timme senare än vanligt stannade vi och kollade på när skolungdomar spelarna brännboll. Det såg kul ut.....



Men puh, vilken värme det har varit idag. Nu får den ta slut snart tycker jag. Trodde att både matte och jag skulle tuppa av tidigare idag när vi tog en promenad.


Och vad pysslar Albin med?




Jaså, han har varit på toa.....


















Vi hade varit iväg till djurbutiken för att köpa kattmat och kattsand och därefter till Ica Maxi för att köpa ännu mer kattmat. 


Därefter tog vi en promenad och det var minst sagt jobbigt. Det är inte bara solen som gassar utan det är så hög luftfuktighet också som gör det extra jobbigt.



Där borta går en golden...Nää, det var inte Timo



Vilopaus och jag vill att matte ska klappa mig.....




Oj, nu kommer en okopplad hund fram mot oss fast vi varnade henne så hon gick iväg till sin husse igen. Den tiken har jag aldrig sett förut....




Robban hade ett ärende inne i närbutiken....











Leo stirrar ut matte för han vill ha sin goda mat och det precis nu meddetsamma. Han kan klockan den katten. Ja, det kan ju jag också förstås men jag är inte lika envis som han är.....

Leos favoritmat tog slut i lördags och av den anledningen började han att matvägra igår igen.  Han får Friskies två gånger om dagen och Royal en gång men nu när han inte fick någon Royal igår så vägrade han äta av den andra maten också. Han åt inget igår och inget i morse så det vara bara för matte att åka till djurbutiken här i stan och hoppas på att de hade den sorten hemma och vilken tur Leo har för det hade de.  


Matte vill inte börja att tvångsmata katten igen. Snacka om envis och bortskämd katt!












Matte har inte mycket av medicinen kvar men inte sjutton har hon blivit bättre från sin jobbiga slemhosta. Hon höll mig vaken i flera timmar i natt fast nu börjar jag i och för sig bli van.












Matte har känt sig tvungen att ställa in helgkursen i kantarellsök och det är ju verkligen trist. Matte har ju haft dessa kurser ända sedan år 1984 så det är väldigt många hundar som har lärt sig konsten att leta upp kantareller i skogen. Jag lärde mig det förra året då matte hade kurs i Norrtälje så jag kan det också. Jag är ju jätteduktig på att använda nosen och fick massor av beröm....













Däremot har matte skickat iväg kallelserna till deltagarna i  vardagslydnaden som börjar snart. Jag längtar dit och ser verkligen fram emot att få träffa gamla och även nya kompisar.


Två av mina kurskompisar, Rover och Molle...












Matte ska nu kolla på derbymatchen Djurgården - Hammarby.











Robban har åkt till ett möte med sin grupp på Sjöräddningen




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar