"Twingly statistik"

måndag 10 augusti 2015

Värme, promenader, vila, skott, bad....









Puh, så varmt det är och jag mår definitivt inte bra i den här
värmen…….




Jag har inte bloggat på hela helgen för jag har helt enkelt inte orkat…..






Dagarna har bestått av promenader och vila där emellan så det har inte hänt så mycket……








Vad är det som prasslar? Kan det vara en ekorre?



Albin hörde tydligen det också?








Albin passar på att ta ett dopp när han får tillfälle.....








När Albin gick upp ur vattnet kom en duva och ville svalka av sig











Nästa badtillfälle. Han plaskade och skuttade runt som attan









Här sprang han nedför båtrampen och hoppade i vattnet. Nu doppade han huvudet också....









Jag står på behörigt avstånd från vattnet. Det är mer spännande att hålla koll på vad som händer i skogsdungen....




Och där borta går en liten ettrig hund eller går? Den studsar fram....










Nu blev jag jätterädd för jag hörde skott och de skjuter flera gånger så jag vill springa hem men det fick jag inte förstås....Albin bryr sig inte ett dugg om skotten och det gör varken matte eller Robban heller..... 




.....men Albin söker ofta närkontakt med både Robban och matte på promenaderna....









Kollar efter Albin som ska ut på en promenad




Iris får syn på mig. Hon vill ofta ha närkontakt hon också....






Ärligt talat är Iris mer förtjust i mig än vad jag är i henne. Hon är lite väl påhängsen....




Albin gillar att ligga i solen ute på balkongen....










Jag lägger mig hellre under bordet 



...och Iris ska förstås härma mig.....







Och Leo sträcker helst ut sig på soffan...













Robban är ledig i en vecka så han har följt med på promenaderna. Hans skada som gjorde att han inte kunde fortsätta på ambulansen ställer till problem igen. Han har skitont i nacken och axeln och fingrarna domnar bort. Det låter inte alls bra….

Ändå har han lagat och bjudit matte på middag nu i tre dagar. På lördagen blev det wokade grönsaker med lövbiff, i söndags bjöd han på kyckling och råstekt potatis med god sallad till och idag var det en jättegod gulaschgryta. 


Gulaschgryta...


Han är duktig på att laga mat…….Tyvärr fick inte jag smaka för maten är för kryddstark för min mage men matte har lagat god mat till Albin och mig också så jag klagar inte…..


Matte behöver nog inte diska skålen....



Ibland vågar inte Albin äta ute i köket om det är någon annan person än matte där så hon ställde skålen en bit in i vardagsrummet. När hon ska kolla om han äter så är det Iris som står där och käkar......Albin sitter en bit därifrån och tittar på....












Nu ska matte kolla på derbyt AIK - Djurgården. Tyvärr är fyra nyckelspelare i DIF skadade......




Så här frampå kvällen är det skönt ute på balkongen.....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar