"Twingly statistik"

tisdag 4 augusti 2015

Dum igen....inte hänt så mycket annars



Det har väl inte hänt så mycket idag heller....




Tisdag är ju tvättdag för matte. Som vanligt gick hon ned med tvätten och laddade maskinerna före våra morgonrundor. Jag fick gå ut först för Albin är så morgontrött. 


Måste vi gå ut? Väl ute visar det sig att han är jättenödig och måste till närmsta gräsmatta....

När rundorna var avklarade och vi hade fått vår frukost skulle matte ner för att stoppa in alla handdukar i torktumlaren och hänga övrig tvätt i torkskåpet. På väg ner hör hon att jag skäller och förstår då att jag är dum mot Albin. Matte kom upp och stängde in mig i sovrummet innan hon gick ner igen.





När matte senare ska hämta tvätten så la jag mig i soffan för att hon skulle se att jag tänkte vara snäll mot Albin. Jag gillar inte att vara utestängd från de övriga så jag lärde mig en läxa. Det hoppas i alla fall matte.

Ärligt talat vet jag inte varför jag uppför mig på det här sättet för jag gillar ju Albin. Han blev jätteglad när jag blev utsläppt från sovrummet.











Albin ute på en kortare promenad på förmiddagen innan jag kom ut på en långpromenad....Han träffade Timo men vågade  förstås inte hälsa på honom.


Timo




När vi gick förbi småbåtshamnen kom en motorbåt in och la till vid sin plats. Inte hade de personerna någon flytväst på sig de heller. Korkat!


Vi har gått de vanliga promenaderna. Idag fick jag gå en längre promenad på förmiddagen och så fick jag följa med till närbutiken där matte skulle skicka iväg ett tungt paket och dessutom hämta ut ett annat. 




Matte köpte en ny Dramatenkärra för någon vecka sedan. Hennes förra Dramaten hade hon haft i 23-25 år så det var väl på tiden. Samma kvalité finns inte idag. Det var inga fel på den men såg så sliten ut. Den har verkligen gjort nytta och följt med matte på många resor för att inte tala om alla tunga inköp hon har gjort under årens lopp. Den här lär inte hänga med så länge men den är helt okej.

Det var lite väl varmt ute idag för min smak så jag blev glad när vi äntligen var hemma igen.











Allt ska undersökas grundligt....



Vad är det för konstig grej?




Och vem har pinkat här?


Albin fick sin långpromenad på eftermiddagen och då var det lite svalare ute. Då tog jag bara en kortare runda. För övrigt har vi tagit det lugnt..












Matte har kokat ett nytt lass hundmat och det var jättegott förstås. Hon har ganska mycket grönsaker i och jag som inte har varit så förtjust i det tidigare käkar nu upp allt med god aptit. Albin lämnar aldrig någonting kvar han heller till min besvikelse.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar