"Twingly statistik"

torsdag 27 augusti 2015

Promenader i nya miljöer.....








Robban skjutsade matte till läkaren idag och vi fick följa med i bilen. När hon var klar efter läkarundersökning och provtagning skulle hon vidare till röntgen av höfter, knän och fötter så då åkte vi till centrum. Röntgen finns på Nynäshamns sjukhus. 

Robban gick en promenad med Albin och mig medan vi väntade på matte och det tog ju sin lilla tid.


Här är vi i en park i centrala Nynäshamn och där har jag aldrig varit förut, spännande verkligen





Albin tyckte också att det var kul med en ny miljö. Han kollar intresserat på allting som händer runt omkring oss....



















Därefter skulle matte och Robban äta lunch och det gjorde de i en korvkiosk intill centrumparkeringen. 

Inte fick vi någon lunch inte. Vi fick bara vatten och törstig som jag var så var det gott. 

Det var åratal sedan matte besökte en sådan kiosk men hon var hungrig och hade bråttom för när de hade ätit klart åkte vi vidare till Haninge. Matte skulle till frissan och klippa sig.






Robban tog då nästa promenad med oss. Det är kul att gå i främmande områden för där finns så många nya dofter.






Albin gäspar som vanligt....



Väntar på matte som är hos frissan....


Till slut kom matte ut till bilen och nästa stopp blev Grizzly där matte köpte ännu mer kattmat och kattsand. Matte säger själv att katterna är dyrare i drift än vad vi hundar är och det förstår jag.







Jaha och till sist skulle Robban in på Biltema för att köpa några smågrejer. Fem timmar senare var vi äntligen hemma och det första vi gör då är att gå en längre promenad. 


Albin har varit på toa...








Här utanför den lilla rastgården finns spännande dofter men jag ser aldrig några hundar där. Rastgården är alldeles för liten för det går ju inte att springa där inne...





Jag hittade förstås intressanta dofter jag också....






Det var väl tur i och för sig att vi gick promenaden på en gång för vi hann knappt hem efter den förrän det började regna och det verkar hålla i sig.













Jag blev faktiskt jättetrött av bilfärden. För det första tycker jag inte om att åka bil och för det andra fanns det mycket nytt att titta och lukta på. 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar