"Twingly statistik"

torsdag 6 augusti 2015

Vintertäcke......tuggpinnar




Stannade och kollade en stund på vad de sysslade med. Där brukar ju Robban stå med långtradaren....
















Carina var ledig idag. Hon kom hit och hämtade matte och så åkte de till Ica Maxi för Carina skulle storhandla och matte behövde handla lite hon också. Det tog sin lilla tid för Carina skulle till apoteket och Dollar store också och sedan åkte de till Djurboden för hon skulle köpa kattsand. Där såg matte att de hade 60% rabatt på utgående vintertäcken. Nu visste hon inte vilken storlek som Albin behövde så de åkte hem och hämtade honom. Jag blev allt snopen när de kommer hem med matvarorna och sedan tar honom med sig och går igen.










Carina fick lyfta in Albin i baksätet i hennes bil. Matte satte sig bredvid honom eftersom han först blev lite orolig men han gillar ju att åka bil så det gick snabbt över. Nyfiken är han ju också så det var mycket för honom att hålla koll på. 




Lite orolig blev han också när de gick in i den trånga butiken för att prova. Nu hade de en sådan tur så täcket som matte först hade kollat på passade honom precis så det gick ju fort…..Bra pris på ett bra täcke. Det kändes väl lite konstigt att köpa ett varmt täcke en dag som denna då det var ovanligt varmt......








Det är nog lika varmt och bra som mitt täcke är. Man kan ha selen på sig under täcket. Det finns en öppning på ryggen så att man sätta fast kopplet i selen och så finns det remmar som man trär över bakbenen så att täcket sitter bra på.



Jag tycker i alla fall att det är finare färg på mitt täcke men huvudsaken är väl att det är skönt och funkar bra....






Carina var snäll och köpte goda tuggpinnar till mig. Nu fanns det inte kyckling men det duger säkert med anka också. Jag får se senare i kväll....











Klockan var nästan två innan vi fick vår lunch så allting har blivit försenat idag igen…..



Här luktar det intressant.....



Albin känner sig tvungen att markera






Vi har gått våra promenader och matte har försökt att gå på så skuggiga partier som möjligt för idag har det varit varmt…..Längre promenader tar vi nu i kväll. Det är väl snart dags för mig att gå ut tror jag…….


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar