"Twingly statistik"

måndag 31 augusti 2015

Störd sömn...vägarbeten......verkstad....dvd




Är ute på morgonrundan. Skolungdomar spelar fotboll och det ser ju kul ut.....



Trots att vi går morgonrundan en timme senare än vanligt så är jag fortfarande trött. Matte håller mig ju vaken i flera timmar på natten med sin slemhosta. 

Jo, medicinen Prospan som hon köpte på hälsokosten är effektivare än allt annat som hon har provat men vissa nätter är värre än andra och det var en sådan natt i natt. Därför den sena morgonrundan....




Den ilskna schäferblandisen kommer där borta. De går tydligen över gatan så de slipper möta mig. 

Det är inte lätt att hålla i den tiken tydligen trots dubbla koppel, sele och halsband. Ibland har hon munkorg på sig men det är mest på in- och utgång från vårt hus.....Hon har ju bitit både hundar och människor men både matte och jag tycker synd om henne. Hon kan inte må bra.....











Bilder från förmiddagspromenaden........



Och varför ska den här betongmuren stå här mitt på gräsmattan?




Det grävs ner kablar överallt men arbetet går långsamt. Vi ser ju sällan till några som jobbar.....





Tror att Albin har hittat en spännande doft....










Carina lämnade in sin bil på Volvoverkstaden här i stan idag. Varken blinkers eller helljus funkar trots hela säkringar.




Robban, matte, Albin och jag åkte och hämtade henne på verkstaden för att sedan åka till Ica Maxi där både Carina och matte behövde handla.. Robban släppte sedan av matte och alla varorna här hemma för att sedan skjutsa hem Carina. Vi fick följa med. Bilresan hem till henne tar väl en dryg halvtimme och sedan tar det ju lika lång tid hem. Jag passade på att sova medan Albin kollar runt på allt som vi passerar.

Jag piggnade till ordentligt när Albin och jag skulle rastas hemma hos Carina. Det finns hur mycket vilda djur som helst runt huset där hon bor. Det kände jag med detsamma....










Carina har ju lite dålig TV-mottagning där hon bor så hon kollar ofta på dvd-filmer. Nu hade hennes dvd-spelare gått sönder. Hon fick köpa en nästan ny och bra dvd-spelare av Robban som han inte behöver till ett fördelaktigt pris så nu är hennes kvällar räddade då TV-sändningarna strular....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar