"Twingly statistik"

tisdag 13 september 2016

Inköpsrunda...rotfrukter.....tillrättavisning





Vi mötte grannkatten när vi skulle ut på morgonrundan medan han var på väg hem...





Sedan tog jag igen mig efter frukosten medan jag väntade på att Albin skulle vakna och matte skulle komma upp från tvättstugan....














Och här sitter vi och väntar medan matte och Robban är inne på djurbutiken här i stan





Matte åkte dit för att köpa kattmat och hade då en himla tur för kattmaten var nedsatt med över halva priset på grund av kort datum men det är ingen fara för maten håller sig längre än så. 



Dessutom köpte hon en ny kattsand eftersom det var bra  extrapris på den också. Den är gjord av samma fabrikant som gör den populära kattsanden Ever Clean. Får se om den fisförnäma Iris behagar gå i lådan och göra sina behov nu, ja bajsar brukar hon ju göra men pinkandet fortsätter nog i biabädden.







Och det viktigast av allt var ju att matte köpte kycklingpinnar för de tog slut igår...Kvällen är räddad!




Sedan åkte vi vidare till DollarStore för att köpa en tjock hundpläd till Albin som han ska ha i bilen. Jag har en likadan så matte har bara väntat på att de skulle få in dem igen i butiken.




Självklart var matte inne på Maxi också för de sålde rotfrukter för bara 1 kr/kg så nu har matte laddat upp med massor nyttigheter till vår hundmat...














Vi tog en längre promenad innan Robban skulle åka iväg och jobba. Han jobbar nattpass och åkte iväg kl 16. Det var ju lite komiskt för han fick åka ända till Huddinge, 5-6 mil för att hämta bärgningsbilen och det första jobbet som han fick var här i Nynäshamn, alldeles intill där vi bor så det var bara att vända och åka hela vägen tillbaka igen.






Kort vilopaus
















Jag är sur för att matte tillrättavisade mig men det var väl mitt eget fel egentligen. Vad jag hade gjort? Jo, jag morrade ilsket åt Albin när han kom in i köket när matte skulle göra i ordning kvällsmaten åt oss och det tyckte inte matte om...



Albin la sig ute på balkongen. Han har respekt för mig men han är också lite ledsen över att Robban har åkt.

Hur som helst fick Albin sin mat först och jag fick vänta en liten stund på min men jag hann äta upp min mat före honom ändå som vanligt. Han äter inte så fort den killen precis...







Ja, nu är vi mätta och belåtna allihop så det är dags att vila en stund....













Leo har en tendens att ofta ligga ute på soffkanten så det ser ut som om han ska trilla ner på golvet när som helst....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar