"Twingly statistik"

torsdag 8 september 2016

Korta promenader...pinnar...


Albin var inte speciellt intresserad av att gå ur sängen när matte ville gå morgonrundan med honom. Klockan är nu nio, lite väl tidigt tycker han...

Precis när han fick på sig selen så kom Carina. Hon hade rast mellan skolkörningarna. Jag blev jätteglad över att se henne för det är ganska länge sedan sist. Carina har mest haft långkörningar de senaste veckorna. Vi tog en promenad tillsammans...


Carina är rädd att jag ska sticka iväg när matte släppte mig och gick till hundlatrinen med bajspåsen efter Albin...Han är alltid jättenödig på morgnarna men ut ska han inte




Som vanligt ska Albin gå längs staketet och kolla in alla dofter



...men jag ska inte säga något för det finns dofter som jag också noga måste undersöka




Varken Albin eller jag är några pinnhundar men Albin ser intresserad ut men mer är det inte. Han lyfter aldrig upp någon pinne och vill inte ta dem i munnen 











För övrigt har det inte hänt mycket. Matte har gått korta promenader med oss. Annars har hon fortsatt med sitt skrivarbete. Albin har varit ute på balkongen mellan promenaderna.







...medan jag har legat på rygg i soffan












Jag mötte Timo i morse. Det var också ett tag sedan sist. Det var kul att se honom.






Det prasslar i buskagen. Matte såg att det var en ekorre.  Albin bryr sig inte alls och det tycker matte är jätteskönt. Jag brukar bli helt "galen" och det gillar hon inte alls så det var väl tur att jag inte var med fast jag tycker att det var synd...



Albin vill sprätta som han i och för sig alltid vill göra men det går inte så bra för höger bakben låser sig igen...Idag har det dock varit mer fart på honom än vad det var igår.....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar