"Twingly statistik"

måndag 5 september 2016

Lugn måndag...gräs...hundskit




Idag har jag inte gjort många knop mer än de obligatoriska promenaderna men på dem hände det absolut ingenting. Vi har knappt mött varken människor eller hundar på hela dagen....



Matte sa att hon trodde att hon hade fått med sig en ko när vi gick morgonrundan för jag käkade massor av gräs



Det var verkligen gott....







Matte tog tvättstugan i morse i stället för i morgon så vi gick rundan medan maskinerna jobbade men matte blev smått irriterad när hon skulle gå till tvättstugan för någon hund hade bajsat mitt i källargången. Nu hade matte som alltid bajspåsar på sig så hon tog upp det för att inte någon skulle trampa i det men riktigt dåligt av hundägaren att inte plocka upp efter sin hund och speciellt när det är inomhus. Matte anar vem den skyldige är men vad hjälper det? Att det var avföring från en liten hund är hon säker på och det finns inte många i det här huset.












Som sagt har det varit en för övrigt lugn dag. Matte har mest suttit framför datorn när vi inte har varit ute.





....och jag på soffan


...och av någon anledning har båda katterna sovit i mattes säng större delen av dagen. Det är enbart vid mattiderna som Leo har talat om att han lever....





Stör mig inte










I kväll kommer Albin hem och då är väl det slut på lugnet kan jag tänka mig eller så är han så trött så att han somnar bums...Tror faktiskt på det sistnämnda...


Bild från gårdagen i Kungsör















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar