"Twingly statistik"

torsdag 29 september 2016

Stormvindar.....korvträd.....Albin kär





Det kändes som lugnet före stormen i morse och det var  precis vad som hände



Vi hann väl knappt hem förrän det kom en regnskur och därefter blåste det upp ordentligt, ja vi har haft rena stormvindar här under dagen


















Matte och jag har bara gått en längre promenad och då fick jag faktiskt leta korv i ett par träd. Matte hade kvar korv sedan kursen i söndags. Vilken tur! 






Det blåste riktigt rejält men korv kan jag leta efter i alla väder













Usch, det började duggregna nu när vi gick rastrundan före kvällsmaten så det var ju skönt att vi inte gick så långt den här gången.....
















För övrigt har vi inte gjort många knop idag, åtminstone inte jag. 





Matte har haft skrivarbete att göra och så bakade hon en ny blåbärspaj. Matte hade tänkt putsa fönstren men nu fick hon anledning att skjuta upp det på grund av vädret. Jag vet att matte inte gillar fönsterputsning så jag tror inte att hon blev så ledsen precis.














Hotti


Albin har blivit kär hörde jag. Han som är så skraj för stora hundar har blivit kär i en rottweilertik som heter Hotti. De gick en långpromenad tillsammans igår kväll och Albin gjorde sig till som bara den. Därefter lekte de en stund och det var ju kul för honom. Han ska få träffa Hotti i kväll igen.....Jag har ju träffat henne och det är en mycket snäll och lugn tik så jag förstår att Albin gillar henne


Bilder på Albin från promenad idag i Kungsör






Undrar vad han har fått syn på?






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar