"Twingly statistik"

tisdag 20 september 2016

Sjösättning.....frissa....halskrage....



Jag sov när Albin kom hem mitt i natten. Efter att ha kört Sollefteå tur/retur och äntligen kommer till Stockholm så visar det sig att Essingeleden var avstängd. Robban hade räknat med att vara framme här strax efter 23 igår kväll, nu tog det ytterligare två timmar, innan de äntligen var här. Det tog evigheter att ta sig genom Stockholm på grund av kilometerlånga köer eftersom alla var tvungna att köra genom stan och det är ju inte det lättaste, inte ens i vanliga fall.....Kan tänka mig att de var riktigt trötta både Albin och Robban efter den färden. Skönt att jag slapp följa med......


Sista rastrundan för Albin igår kväll. Han ser riktigt trött ut














Idag har vi åkt med båten på släp runt om i stan innan den sjösattes för både matte och Robban hade saker att uträtta...





Robban skulle vara hos sjukgymnasten kl 10. Han tog ultraljud igen och det visade sig att en slemsäck är ordentligt inflammerad. Det är träning och vila som gäller.....



Vid samma tid skulle matte vara hos frissan. Hon har ju haft svårt att hitta en ny frissa sedan hennes gamla gick i pension men tjejen som hon hade idag var hon mycket nöjd med så hon lär fortsätta hos henne. Och matte är glad att hon hittade en här i stan så hon slipper åka så långt.

Precis när matte var klar hos frissan dök Carina upp. De hade stämt träff för Carina skulle få låna en resväska av Robban och som han nu hade i bilen. Carina ska åka till Cypern på måndag tillsammans med en arbetskamrat på en veckas semester. Det kan de behöva, så mycket som de har jobbat nu i sommar, åtminstone har Carina gjort det.



Jag blev jätteglad när jag fick hälsa på Carina








Innan Robban körde hem matte med alla varor, hon hann handla på Maxi också under tiden Robban var hos sjukgymnasten, åkte vi förbi veterinärkliniken för matte skulle köpa en halskrage till Iris som har ett sår som aldrig läker för att Iris ständigt river upp det.

När Robban till slut hade släppt av matte så åkte vi till hamnen för att sjösätta båten, ja, Albin och jag fick följa med och det var riktigt spännande och lite läbbigt också tycker jag.




När båten väl var i sjön tog vi en runda i hamnen. Albin var riktigt uppspelt men jag är inte lika förtjust i att vara nära vattnet. Till råga på allt tog Robban med oss ut på en brygga och då blev jag lite rädd kan jag erkänna....



Tänk att han inte kan hålla sig stilla...Albin var framme och hälsade på massor av människor precis som om han kände alla...







Medan vi var borta hade matte rengjort såret som Iris har mellan högra ögat och örat och därefter satt på henne tratten. Den tyckte inte Iris om.....


Det här var inte populärt



Iris försöker få av sig halskragen



...hon försöker på alla sätt och vis



Leo undrar nog varför Iris ska behöva ha den fåniga saken på sig? Och Albin tyckte att den var lite läskig för så fort hon närmade sig honom stack han iväg. Jag var mest lite undrande och tycker nu att det är synd om henne....





Matte ställde ner Iris matskål på mattan så att hon skulle få något i sig utan att skålen åker iväg. Det är lite väl trångt på bänken i köket där de har matskålarna så det var svårt för henne att äta där....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar