"Twingly statistik"

söndag 4 september 2016

Utfall....tränat sitt...matglad...





När vi gick morgonrundan kom förstås den ilskna schäferblandisen och gjorde ett ordentligt utfall mot mig. Så arg hon verkade. Hennes husse hade fullt sjå att få med sig tiken och jag hörde hennes ilskna skall långt efter att jag hade försvunnit ur hennes åsyn...Hon mötte kanske någon mer hund, inte vet jag?...Matte och jag tycker i alla fall synd om henne för hon kan inte alls må bra 










För övrigt har det varit en lugn söndag. Vi gick den längre promenaden längs Gröndalsviken men för övrigt har det bara blivit kortare rundor. Matte har haft skrivarbete att göra och det har tagit sin tid....








Många båtägare passar tydligen på att sig en tur i det sköna höstvädret även om det blåste en hel del...




Emellanåt kom det rena stormvindar men det var fortfarande varmt ute








Det här är ett populärt hundpromenadstråk. Många dofter finns det...




Och vad är det där för ett kryp? En skalbagge tror jag...




Sedan fick matte för sig att jag skulle träna sitt. Sitta kan väl alla göra men det är inte lätt att sitta kvar när jag ser att matte laddar trädet med godis....




Alltså jag blir stressad av att inte få springa fram till trädet på en gång, men icke..Matte var jättesträng så jag fick sätta mig ner minst femtioelva gånger. Folk som passerade undrade nog vad vi höll på med men det struntade matte fullkomligt i. Till slut insåg till och med jag att det var lika bra att sitta den där minuten som matte ville att jag skulle göra och invänta hennes var så god.....





...och belöningen var riktigt god....



...fast det var lite snålt tycker jag. Godisbitarna försvann så snabbt













Jag mötte grannkatten när vi skulle gå rastrundan före kvällsmaten. Han hade bråttom hem. Kanske matdags för honom? Jag hade lika bråttom för jag ville få promenaden gjord så att jag kunde komma hem och äta...Jag brukar försöka få matte att gå kortaste rundan men det går hon inte med på. Hon säger att jag behöver röra på mig så matglad som jag är...Ligger kanske något i det?












En god vän tipsade matte för ett tag sedan om en bok som hon tyckte att matte måste läsa som omväxling till alla kriminalromaner och deckare och nu har hon gjort det. Matte ångrar sig inte för en minut att hon skaffade den här boken och rekommenderar den varmt.. 

Livet efter dig av Jojo Myes är en underbart fängslande romantisk gripande roman som framkallar skratt men också tårar.....En helt fantastisk bok...










Dagens bilder av Albin i Kungsör.....Han verkar bara vara i trädgården. Vet inte vad de har gjort annars i helgen?



Vet inte vad han kollar på?




Här har han lagt sig i skuggan. De verkar ha haft fint väder där också... 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar