"Twingly statistik"

fredag 2 september 2016

Varm höstdag....Albin bortrest ...galna Leo





Vi tog en längre promenad innan lunch



Robban och Albin väntar på matte och mig när vi måste gå  till hundlatrinen....






Så fort jag nosar på något intressant ska nyfikna Albin fram han också...




Nu börjar det bli riktigt varmt...



Albin la sig i skuggan vid lekplatsen. Han tyckte att det var jobbigt med värmen han också....






...men vi var ju tvungna att gå hem. Jag hade bråttom eftersom det var lunchdags och Robban skulle iväg...













Robban tog Albin med sig och åkte till Kungsör. De kommer hem på måndag så nu får jag ha matte för mig själv...Okej,  klängiga Iris kommer emellan ibland men nu är hon ledsen för att Albin är borta igen så då kanske hon håller sig lite för sig själv...Hoppas kan man ju...Ärligt talat saknar jag också Albin för det är en jättesnäll brorsa jag har men han kommer ju tillbaka snart...




Iris saknar Albin...











Jag måste bara berätta vad den matgalna Leo gjorde idag. Matte satt och skrev på något viktigt dokument på datorn då det var dags för katternas lunch. Leo började skrika som han gör när mattiden närmar sig. Han skrek högre och högre eftersom matte satt kvar. Matte säger till honom att han får vänta i fem minuter. Då tar han sats och hoppar upp på mattes rygg samtidigt som han skriker i högan sky. Självklart fick matte klorna i ryggen och det kändes säkert inte speciellt skönt för nu skrek hon också.



Nog för att jag är matglad och alltid hungrig men så kan man ju inte bära sig åt. Två sorters torrfoder står alltid framme till katterna men nu ville han ha sitt goda blötfoder....och till råga på allt snor han Iris mat också om inte matte håller koll...


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar