"Twingly statistik"

onsdag 21 september 2016

Problem med knä...vilodag....





Jag såg ett par båtar som åkte ut från småbåtshamnen då jag gick morgonrundan och sedan kom det några karlar från parkeringen som tydligen skulle ut och fiska. Ja, det var ju fint väder redan tidigt i morse.....










Robban åkte och jobbade kl sex i morse. Han jobbar dygnspass och det är hans sista arbetspass hos den här arbetsgivaren för han har tröttnat på både dålig bärgningsbil och lön. Bilen är ofta trasig och därmed förlorar Robban lön då de jobbar på provision. Dessutom är det bara deltidsjobb så inkomsterna blir därefter. Nu har han äntligen tröttnat. Matte har länge sagt till honom att han inte kan jobba gratis.








Albin fick gå morgonrundan kl nio. Visst, var han trött men matte sa att han kunde sova när han kom hem igen


Albin tror kanske att det är Carina som har parkerat där ?




...och så det vanliga sprättandet. När matte har klämt och känt och masserat hans ben så är hon säker på att det är höger knä som han har problem med...I morse kunde han lyfta benet ovanligt högt upp...







Vi har tagit det lugnt idag. Albin behövde en vilodag efter alla äventyr han har varit ute på de senaste dagarna, ja inte kroppen men han blir fort mentalt trött även om han orkar betydligt mer nu än tidigare. Han ska ut på nya äventyr i morgon eftermiddag och över veckoslutet med Robban. 



Jag har fått lite längre promenader än vad Albin har fått. Matte säger att jag måste röra på mig även om jag inte tycker att det är så viktigt.








Även om Albin inte gick med nosen i marken lika ofta som annars så fanns det förstås några dofter som måste undersökas....







Vad händer där borta?











Albins aptit är det inget fel på. Iris tittar intresserat på....Hon har precis ätit själv. Matte ser till att hon får lite mat i sig så att inte Leo snor allt. Största problemet har hon när hon ska dricka vatten. Hon dricker ju mycket och ofta så matte har ställt ner skålar i olika storlekar på golvet i köket så att hon själv kan välja vilken som är lättast att dricka ur. Helst vill hon ju dricka i den stora hundskålen men det är svårt med halskragen att komma åt ordentligt...






Undrar varför Leo stirrar på mig? Den katten litar jag inte helt fullt på även om han aldrig har gjort mig något? Jag har sett hur han slåss med Iris ibland även om det var ett tag sedan sist...








Matte ska kolla på fotbollsderbyt som börjar strax, Djurgården - AIK. Tyvärr har Djurgården dåligt med vinster när det gäller derbyn och AIK ligger i toppen av serien så det blir en svår match men vi får väl hoppas på bra spel.......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar