"Twingly statistik"

lördag 3 september 2016

Kyrkogården...pendel, t-bana, buss




Det var helt folktomt ute när jag gick morgonrundan klockan åtta...Konstigt för vi brukar alltid se till någon hund i alla fall...

Efter morgonbestyr och frukost gick vi till pendeltåget för att åka till Skogskyrkogården. Matte var lite i valet och kvalet för det kom en rejäl regnskur precis innan vi skulle gå men den slutade när det var dags att gå till tåget så bestämde hon sig för att åka. Vi kan ju inte sitta hemma hela helgen....




Fin utsikt från perrongen. Vi väntar på pendeltåget



Äntligen ombord. Ju närmare Stockholm vi kom desto mer folk steg på så till slut var det packat och jättetrångt. Tågen går ju bara en gång i timmen härifrån Nynäs så det gäller att inte missa något...




I Farsta strand fick vi byta till t-bana. Jag undrar vart vi är på väg?



Och sedan åkte vi en buss som går in på Skogskyrkogården. Annars brukar matte promenera dit men nu kunde hon inte det på grund av sitt onda ben..Det är en bra bit att gå till graven...

Jag får jättemycket beröm för att jag är så lugn och duktig när jag åker kommunalt......



...men väl inne på kyrkogården blir jag helt vild och galen säger matte. Det är väl inte så konstigt eftersom det finns hur mycket viltspår som helst där inne. Jag blir helt virrig i skallen...



Matte band fast mig i en stolpe så att hon kunde fixa gravplatsen i lugn och ro. Hon rensade bort en massa gamla sommarblommor även om pelargonerna fick vara kvar. Matte planterade astrar och en miniros....




Mattes mamma skulle ha fyllt år idag















När matte var klar gick vi hållplatsen och väntade på bussen




Väntar på t-banan vid Skogskyrkogården





Där kom ett t-banetåg men det var åt fel håll....




Äntligen har vi kommit på pendeltåget och är på väg hem. Vi hade verkligen tur för hade vi bara kommit en minut senare så hade vi fått vänta en hel timme på nästa....

Vi hade också tur med vädret ända fram tills vi skulle kliva av tåget här hemma. Då ösregnade det. Vi såg ut som dränkta katter fast det bara en kort bit hem ifrån stationen......











En timme senare sken solen igen. Vi tog en promenad till närbutiken för matte skulle köpa vit choklad. Hon tänkte göra en krusbärspaj och enligt receptet skulle man ha i vit choklad i den.




Matte har aldrig ätit krusbärspaj så det ska bli intressant och höra vad hon tycker om den...Den är i alla fall klar nu...










Robban har skickat några bilder på Albin från Kungsör....









Han gillar att vara ute i den stora trädgården...



...men jag tycker att han ser trött ut



...eller hur?



Sitter han och tittar in hos grannen?

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar