"Twingly statistik"

fredag 9 september 2016

Överintelligent...gamla vanor....skotthål o rånförsök



Vet inte vad det är med min mage men nu har jag spytt galla två morgnar i rad. Det kan inte bero på att jag är tom i magen för jag får ju mitt kycklingben och ett hundkex varje kväll och jag äter ju mina tre mål mat varje dag. Jag har inte spytt tidigare men något knas är det eftersom jag käkar så mycket gräs också. Avföringen är regelbunden och bra så jag vet inte alls vad det beror på? Hoppas att det är något övergående....









Matte körde en maskin med Iris nerpissade handdukar i morse. Medan handdukarna torkade gick matte morgonrundan med trötta Albin. 




När hon sedan ska gå ner och hämta handdukarna så säger matte till mig att jag ska vara snäll mot Albin medan hon hämtar tvätten. Jag gick direkt in i sovrummet och la mig av gammal vana. När Albin var ny hos oss var jag inte alltid så snäll mot honom när vi blev lämnade ensamma så då stängde matte in mig i sovrummet. Nu går jag in frivilligt fastän jag inte behöver det och är kvar där tills matte kommer tillbaka. Gamla vanor sitter i. Albin låg ju som vanligt ute på balkongen så honom märkte jag ju inte av ens.

Matte är imponerad över att jag förstår allt vad hon säger även om jag ibland slår dövörat till fast då handlar det mest om något vilt djur eller intressant spår som jag har nosat upp men för övrigt har hon rätt. Jag förstår faktiskt allt vad hon säger. Robban säger att jag är överintelligent men det är väl att ta i kanske...

Jag ska väl inte skryta men även om Albin är en klok hund verkar han lite mer trögfattad...













Undrar om Albin letar efter godis? Det hoppas jag verkligen inte för får inte jag göra det så ska inte han heller få göra det, så det så...


Undrar vad han har fått syn på nu?
















När jag var ute på balkongen fick jag syn på en kvinna som var ute och rastade sin katt på gräsmattan mittemot. Katten ville inte alls gå som hans matte ville. Snacka om envis katt. Det var ganska så kul att kolla på dem...









Vi har gått våra separata promenader och det hände inget speciellt på dem idag heller...


Albin lyssnar till en argt skällande hund som han inte ser utan bara hör. Jo, det är den ilskna schäferblandisen. Matte och jag såg henne tidigare då jag var ute och då fick hon ett utbrott på mig igen fast vi var på långt avstånd... 




Och här fick han syn på sitt hatobjekt, grannens lilla papillon men han tog sitt förnuft till fånga och kollade bara på när den gick iväg....



Oj, nu kommer det massor av ungdomar. De ska säkert till skatebanan












Vi ska gå kvällsrundan lite senare idag. Albin brukar gå vid åtta och jag efter honom men nu ska vi vänta på att Robban kommer. Han skulle egentligen slutat jobba kl 17 men lär inte vara här förrän tidigast vid niotiden. Igår jobbade han från sex på morgonen fram till midnatt och det hade varit massor att göra så han var bra trött i morse när han åkte. Det första han fick göra var att åka till Brandbergen som ligger i Haninge och hämta två bilar som var beskjutna. Det var flera skotthål i dörrarna...Man kan verkligen undra vart det här samhället är på väg någonstans?

Igår kväll vid 18-tiden skedde också ett rånförsök på Ica Maxi här i Nynäs av en maskerad kniv- och pistolbeväpnad person. Matte pratade med grannen som jobbar där men hon hade slutat en timme innan rånförsöket skedde. Rånaren hann försvinna. Nyligen skedde samma sak på Willys och OK/Q8 här i stan....Ruggigt värre..Det finns ju inga poliser här så har man otur kan det dröja länge innan de dyker upp och oftast tar det tid....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar