"Twingly statistik"

tisdag 14 mars 2023

Barmark igen...hatobjekt...gäspar

 


Så skönt att komma ut i morse och se att det var barmark igen. All snö och modd regnade bort igår...Det var +3 grader men kändes som -1 enligt mattes väder-app och nog kändes det kyligt alltid. Huvudsaken var att det var uppehåll och torrt på marken ändå...





Matte blev inte glad på Albin när de skulle gå ut i morse. Precis när matte öppnade entrédörren, så passerade en Jack Russell förbi precis utanför dörren. Albin blev minst sagt jättearg. Han har tre riktiga hatobjekt, nr 1 är schäfer, nr 2 är golden och nr 3 är Jack Russell..Han fick vänta en stund tills hundägaren hade kommit en bit på väg med sin hund. Albin tittade långt efter dem...




Idag tog jag långpromenaden före Albin för han hade ingen lust att gå ut



Han låg på mattes säng och ville absolut inte gå därifrån



...och han hade sällskap av Iris





Jag var inte så pigg på att gå någon promenad jag heller men en och annan doft tog jag mig tid till att undersöka...


Kan vi gå hem nu?




Väl ute hade han inte bråttom...


Att den hunden inte har gäspat käkarna ur led ännu är konstigt...





När det var dags för eftermiddagspromenaden hade det börjat regna så smått igen





Jag försökte ta den genaste vägen hem men matte tvingade ut mig på en kortare promenad...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar