"Twingly statistik"

söndag 12 mars 2023

Lugn helg....sol o skönt väder...

 


Helgen har varit lugn. Vi har tagit våra vanliga promenader och ingenting hände under dem, mer än att jag blev utskälld ett par gånger. Matte tyckte att det var konstigt att inte fler människor var ute i det fina och sköna vädret med sol och bara ett par grader kallt. Till och med blåsten var godtagbar.





I ishallen var det dock full fart tydligen.Tänk att folk måste parkera så att de står på gångvägen, då det finns p-platser en liten bit bort som är till just för besökare till ishallen och fotbollsplanerna. Där står oftast enbart någon enstaka bil.. Helst skulle de väl vilja köra ända in på anläggningen.

Nu kom matte förbi med Albin men när jag tog min långpromenad tog vi en annan väg hem.






När vi inte har varit ute, så har vi sökt upp solens varma strålar här inne



...även Iris njöt av solen

Mina mjukisdjur ligger utspridda lite här och där. Det är bara jag som leker med dem... 




Matte pratade med Robban för en stund sedan. Han var något stressad för kunder hade strömmat till hela dagen. De har faktiskt bra besöksstatistik på söndagarna överhuvudtaget, bl a av många barnfamiljer, som vill ha allt från våfflor, pannkakor, toasts, korvar, fish and chips, hamburgare med olika tillbehör och en hel del fika....


Idag fyller Djurgårdens IF  132 år
Klubben grundades 12 mars 18921 i Stockholm
Grattis!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar