"Twingly statistik"

torsdag 30 mars 2023

Promenader....snöhinder...rivsår...

 


I morse var det -7 grader, sol och så gott som vindstilla. Riktigt skönt alltså! När vi sedan tog våra långpromenader senare på dagen var det 0-gradigt, mulet och kall blåst. Inte alls skönt...


Det är kul med snö tycker jag....


...det tycker inte matte. Långpromenaden blev inte lika lång som annars och det berodde på att de har plogat upp snövallar, så att det inte gick för matte att svänga in på vissa gångvägar. Här fick vi vända lite längre fram. Snön smälter snabbt av solen på vissa gångvägar...




Ja, där framme går Berner sennenhunden. Albin fick vänta tills den hade passerat förbi...


Så spännande..



...här också



Kan det vara en hund som kommer där borta? Nej, det var en kvinna som drog en shoppingvagn efter sig. Så snopet!

Överhuvudtaget har vi inte sett till många hundar ute idag. Jag mötte en äldre Jack russel som hade både dålig syn och hörsel, enligt hans matte. Hunden märkte mig inte ens fast jag var  alldeles intill den...




Matte skulle borsta och kamma ur Iris päls. Något som den damen inte alls gillade, så nu har matte rivsår på händerna...Både Albin och jag stod på behörigt avstånd och iakttog hennes vilda protester..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar